ابتکار عمل جبهه‌های مختلف در دست ارتش سوریه

ابتکار عمل جبهه‌های مختلف در دست ارتش سوریه
دوشنبه 27 مهر 1394 - 21:25

حملات هوایی روسیه به تروریست ها در سوریه، این امکان را به ارتش این کشور داده است که برای به دست گرفتن ابتکار عمل، در عملیاتی سازمان یافته در ده جبهه علیه تروریست ها وارد عمل شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، ارتش سوریه در کنار حملات هوایی روسیه، عملیات گسترده ای در سراسر کشور علیه تروریست ها آغاز کرده و در تلاش است ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گیرد.

روسیه الیوم در گزارشی نوشت: حملات جنگنده های روسی این امکان را به ارتش سوریه داده است که عملیاتی گسترده در جبهه جنوب و غرب ریف حلب، جبهه شرق حلب؛ محور السفیره کویرس، جبهه شرق ریف لاذقیه، جبهه شمالی ریف حماه محور مورک، کفرزیتا، کفر نبوده، جبهه حمص، جبهه غوطه شرقی، جبهه درعا، جبهه القنیطره و جبهه دیر الزور آغاز و مقدمات فروپاشی و ازهمگسیختگی گروه های مسلح را فراهم نماید.

بر اساس این گزارش جبهه حلب در مقایسه با سایر جبهه ها، به علت موقعیت راهبردی حلب و جغرافیای انسانی و کثره گروه های مسلح در این منطقه، مهم تر و حساس تر است.
ارتش سوریه دایره درگیری ها را در این منطقه گسترش داده است تا همه مناطق حومه حلب از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن را تا قبل از شروع مرحله دوم یعنی مرحله ورود به شهر، پوشش دهد.

ارتش سوریه توانسته است پس از درگیری های شدید با تروریست های داعش، کنترل روستاهای الحلبیه و الدکوانه را در شمال شهر السفیره در جنوب شرق ریف حلب به دست گیرد و زمینه دست یابی به پایگاه هوایی کویرس را که از یک سال و نیم پیش در محاصره قرار گرفته است، فراهم کند.

ارتش سوریه چهار روز پیش نیز جبهه ای در ریف حمص شمالی گشود و عملیات نظامی خود را از دو محور در ریف شمالی حمص آغاز کرد.
هدف از این عملیات بازگشایی مسیر بین المللی بین حمص و حماه و محاصره گروه های تروریستی در ریف حماه جنوبی است.

در جنوب نیز نیروهای ارتش سوریه به دنبال شکست گروه های مسلح در یورش به شهر درعا، توانسته اند ابتکار عمل را به دست گیرند و بر محله المنشیه در جنوب این شهر سیطره یابند و به عملیات خود در حومه شهر الشیخ مسکین در شمال درعا ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، گشایش این جبهه ها از سوی ارتش سوریه در حقیقت به مثابه گام مهمی از سوی دمشق است که برای تغییر موازین قدرت تا قبل از انتقال به مرحله مذاکرات سیاسی در آغاز سال آینده میلادی تلاش می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها