پیشروی چشمگیر ارتش‌سوریه باحمایت هوایی روسیه

پیشروی چشمگیر ارتش‌سوریه باحمایت هوایی روسیه
سه شنبه 28 مهر 1394 - 22:24

در سایۀ حملات هوایی روسیه به پایگاه های گروه های تروریستی در حومه های دمشق، حلب، ادلب، لاذقیه و حماه، ارتش سوریه، با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه و سوریه، به پیشروی های خود در کانون های درگیری ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده های روسی، در 33 پرواز بر فراز آسمان سوریه، به 49 پایگاهِ گروه های تروریست در این کشور حمله کردند.

جنگنده های روسیه در سه حملۀ هوایی به پایگاه های نظامی تروریست ها در غوطۀ شرقی، شمار زیادی از آنان را هدف قرار داده، فرار بقیه به مناطق مجاور را سبب شد. این جنگنده ها همچنین، در چهار حمله هوایی، جبهه های اطراف منطقه مرج السلطان را هدف قرار دادند.

در این میان، "ایگور کوناشینکوف" به خبرنگاران اعلام کرد که "حملات دقیقِ جنگنده های روسیه به پایگاه های تروریست ها در حومه دمشق، به بروز تغییری ریشه ای در اوضاع میدانی منطقه منجر شد و تروریست ها، که از نظر مهمات در تنگنا قرار گرفته اند، عقب نشینی از پایگاه هایشان را آغاز کردند.

با پیشروی روزِ گذشتۀ ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب، یک منبع میدانی، مساحت مناطقی که از 5 روز پیش تاکنون تحت کنترل ارتش سوریه در آمده است، را 100 کیلومتر مربع اعلام کرد و انتظار می رود با پاکسازی منطقه خان طومان که منطقه ای راهبردی در ورودی شهر حلب در غرب منطقه خان العسل به شمار می رود، این محدوده گسترش یابد.

در این میان، خبرگزاری سانا، به نقل از یک منبع نظامی خاطر نشان کرد که جنگنده های سوری، کانون تجمع عناصر داعش را در چندین روستا و مناطقی در حومه شرقی و حومه جنوبی دمشق بمباران و ده ها تن از آنان را کشته و زخمی کردند. نیروهای ارتش سوریه نیز موفق شدند کنترل منطقه السابقیه در حومه جنوب غربی حلب را به دست بگیرند.

در مرکز سوریه نیز یک منبع رسانه ای به وبگاه الوطن خبر داد که جنگنده های روسیه و سوریه، در 10 حمله هوایی، مراکز و پایگاه های تجمع عناصر مسلح تروریست را در دشتِ الغاب و جنوب ادلب بمباران کردند و ده ها تن از آنان را به هلاکت رساندند.

در حومه شرقی و شمالی حماه نیز نیروهای ارتش سوریه، با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه، عناصر داعش را هدف قرار دادند و در چندین روستا، خسارت های سنگینی به این عناصر تروریست وارد کردند. نیروهای ارتش سوریه همچنین، مناطق کلیدیِ حضور عناصر جبهه النصره در حماه را هدف قرار دادند و دستکم 60 تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

جنگنده های روسی و سوری همچنین، عناصر مسلح تروریست را در اطراف منطقه التمانعه در حومه جنوب شرقی ادلب هدف قرار دادند و 4 تن از تروریست ها را کشتند.

یک منبع نظامی در شهر حمص، به سایت سوری الوطن خبر داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، شماری از عناصر تروریستِ جبهه النصره را در درگیری در اطراف منطقه تلبیسه و محورهای روستای سنیسل و جوالک و تیرمعله در حومه شمالی حمص کشتند و نیروی هوایی سوریه نیز عناصر مسلح داعش را در اطراف شهر تدمر و کوه بلعاس و القریتین و جبل النصرانی و روستاهای خطملو و الطفحه بمباران کرد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین یک مرکز تروریستی معروف به "بیت العربات" را در منطقه الحویقه هدف قرار داده و نابود کردند. این مرکز، یکی از مهم ترین مراکز تجمع داعش و محل استقرار شماری از سرکرده های این گروه تروریستی بود.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها