54 شهید و صدها زخمی در انتفاضه قدس

جمعه 1 آبان 1394 - 13:05

از آغاز انتفاضه قدس در اوایل اکتوبر جاری تا شامگاه دیروز (پنجشنبه)، شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی به بیش از 54 شهید و صدها مجروح افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه شامگاه دیروز اعلام کرد: در بین شهدا 12 کودک، یک زن باردار و یک اسیر که در نتیجه بی توجهی پزشکی به شهادت رسیده، دیده می شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه 22.2 درصد شهدا و 20.1 درصد مجروحان، کودک هستند، افزود: بیش از 391 کودک در درگیری ها با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه زخمی شده اند.

همچنین، 251 کودک در درگیری با نیروهای اشغالگر صهیونیست  زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند که 122 نفر در نتیجه شلیک مستقیم، 89 کودک با گلوله های پلاستیکی، 17 تن با شلیک مستقیم گاز اشک آور و 25 نفر در پی ضرب و جرح شدید توسط سربازان اشغالگر و شهرک نشینان زخمی شده اند.

در نوار غزه نیز، 140 کودک و چهار زن در حین درگیری با نیروهای اشغالگر مجروح و برای درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

در کرانه باختری نیز، شمار شهدا به 38 نفر رسید که در میان آنها یک زن باردار و کودک دوساله اش دیده می شود. همچنین یک جوان فلسطینی در منطقه حوره در نقب واقع در سرزمین های اشغالی 1348 به شهادت رسید.

با آغاز درگیری ها در اوایل ماه جاری در کرانه باختری و نوار غزه، حدود 1900 شهروند با شلیک مستقیم، گلوله های پلاستیکی، ضرب و جرح و آتش سوزی مورد هدف قرار گرفته و بیش از 3500 نفر دیگر در نتیجه استشمام گازهای سمی دچار خفگی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین، شمار مجروحان در نوار غزه را بیش از 630 نفر اعلام کرد که از میان آنها 290 نفر با شلیک مستقیم، 69 نفر با گلوله های پلاستیکی و فلزی و بقیه به وسیله گاز اشک آور دچارخفگی شده و همگی برای مداوا به مرکز درمانی در غزه انتقال یافته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها