حاکم دبی: اعدام صدام منطقه را گرفتار کرد!

حاکم دبی: اعدام صدام منطقه را گرفتار کرد!
يکشنبه 10 آبان 1394 - 21:20

نخست وزیر امارات و حاکم دبی اعدام صدام را زمینه سازِ تولد هرج و مرج، تروریسم و طایفه گرایی در منطقه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد بن راشد آل مکتوم" در گفت وگو با روزنامۀ آمریکایی نیوزویک گفت: نابسامانی و هرج و مرجِ عظیم در منطقه، با حمله به عراق و منحل کردن ارتش این کشور آغاز شد.

حاکم دبی در ادامه ادعا کرد که روی کار آمدن شیعیان در عراق، سبب شکل گیری جریانی سنی شد و همین رویارویی به رویش گروهک های طایفه ای حذف کنندۀ مخالف منجر شد که در واکنش به آن جریان های تکفیری تروریستی به وجود آمد و به این ترتیب هرج و مرجی شکل گرفت که زمام آن به دست احزاب و ارتش هایی کوچک بود که پیامدهای فعالیت هایشان، دامنگیر چندین جا شد.

رئیس کابینۀ امارات افزود: هر کس گمان می کرد صدام دچار اشتباهاتی شده است، پس از حمله به عراق، به این نتیجه رسید که مصیبت های این کشورِ عربی، آسیب هایی به تمام منطقه زد که شاید تا بیش از ده ها سال نیز نتوان از شرِ آن رهایی یافت.

محمد بن راشد آل مکتوم سپس با بیان این که منطقۀ عربِ حاشیه خلیج فارس غیرقابلِ تجزیه است، گفت: این منطقه، یا باید به تمامی از جا برخیزد یا این که همه اعضای آن آسیب ببیند.

نخست وزیر امارات تصریح کرد: از نظر ما امروز منطقه گرفتارِ چالشی تاریخی است و بر سر دو راهیِ تمدن قرار گرفته، به این ترتیب یا باید بتواند پیشرو بودن و تمدنِ خود را بازیابد یا این که به منطقه ای فاقدِ صلاحیتِ زندگی تبدیل شود.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها