تجهیزات و وسایل به جامانده از تروریستها در حلب + فیلم

سه شنبه 12 آبان 1394 - 08:34

عناصر مسلح هنگام فرار از مناطقی در حومه حلب، مقادیر بسیاری تجهیزات و سلاح خود را مانند توپ جهنم، تجهیزات تصفیه نفت و کمکهای ارسالی عربستان را به جا گذاشتند.

خبرنگار شبکه العالم از حلب گزارش داد، ارتش سوریه به پیشروی خود در حومه جنوبی شهر حلب ادامه داد و توانست بعد از نبردهای شدید با تروریستها روستاهای شقیدله، تل دادین، حربه شلاش، مریمین، الجمیمه و مشرفه المریج را به کنترل خود در آورد و شمار زیادی از آنها را به هلاکت برساند.
با این پیشروی، ارتش سوریه از آغاز عملیات خود در حومه شهر حلب در مجموع 200 کیلومتر مربع را آزاد کرد.
ارتش سوریه همچنین درحال نبرد با عناصر مسلح در جبهه محله سلمان الحلبی در شرق شهر حلب و شهرک دیرحافر در حومه شهر حلب است.
یک سرباز سوری به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه در طول دو روز اخیر شش روستا را آزاد کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که همه روستاهای حومه جنوبی شهر حلب در طول یک ماه اینده آزاد شوند.
این سرباز افزود: عملیات نظامی تا رسیدن به منطقه الزبیر و کنترل کامل بر جاده بین المللی حلب به دمشق و تامین امنیت آن ادامه خواهد یافت.
دوربین شبکه خبری العالم نیز با همراهی ارتش سوریه، سلاح ها و تجهیزات برجای مانده از تروریست ها را بعد از فرار آنها از مناطق آزاد شده به تصویر کشید. عناصر مسلح از جمله توپخانه دست ساز خود موسوم به "توپ جهنم"و تجهیزات ابتدایی تصفیه نفت و کمک های ارسالی عربستان را برجای گذاشته بودند.
آنها همچنین کتب درسی را که ممهور به مهر به اصطلاح "دولت موقت سوریه" بود و در بین کودکان توزیع می کردند، برجای گذاشته بودند.
نیروهای ارتش سوریه در تلاش برای تشدید محاصره بزرگترین تجمع عناصر مسلح در حومه غربی شهر حلب یعنی در دو منطقه الزربه و الکاتا از طریق محور خان طومان و العیس هستند تا اینکه بعد از آن بر جاده بین المللی حلب به دمشق کنترل یابند.
10:30- 11/2-

پربیننده ترین خبرها