بازداشت شماری از افسران و کارمندان پلند پایه ترکیه

بازداشت شماری از افسران و کارمندان پلند پایه ترکیه
سه شنبه 12 آبان 1394 - 17:01

خبرهای منتشر شده از ترکیه حاکی است، تنها پس از دو روز از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی دراین کشور و پیروزی حزب حاکم، 35 نفر شامل شماری از افسران پلیس و کارمندان بلند پایه به ظن توطئه علیه رییس جمهوری و دولت بازداشت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از حرف و حدیث ها در باره نحوه پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات روز یکشنبه گذشته و ایجاد فضای وحشت و سرکوب، پلیس ترکیه روز سه شنبه 12 آبان ماه 35 نفر را به اتهام توطئه علیه رئیس جمهوری و دولت بازداشت کرد.

بی بی سی اعلام کرد که این بازداشت‌ها در شهر ازمیر واقع در غرب ترکیه صورت گرفته و به نقل از گزارش رسانه‌های محلی، تعدادی افسر پلیس و کارمند ارشد دولتی نیز در میان بازداشت‌شدگان هستند.

گفته می شود که بازداشت این افراد در راستای تحقیقات دولت درخصوص فعالیت هواداران فتح‌الله گولن، رهبر "جنبش گولن" و از متحدان سابق رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، صورت گرفته و یک روز پس از پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی به اجرا گذاشته شده است.

یاد آور می شود که سازمان امنیت و همکاری اروپا، فضای ایجاد شده در انتخابات پارلمانی ترکیه را "غیرمنصفانه" و همراه با سرکوب رسانه‌ها و "ترس و وحشت" ناشی از خشونت‌ها و نگرانی‌های امنیتی توصیف کرد.

در همین حال آمریکا نیز نسبت به فشار بر رسانه ها و روزنامه نگاران در جریان انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه "ابراز نگرانی عمیق" کرد.

در داخل ترکیه نیز منتقدان دولت، اردوغان را به دامن زدن به خشونت ها برای مهار حمایت از حزب دموکراتیک خلق ها متهم می کنند، اما دولت ترکیه این اتهام را تکذیب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها