گزارش العالم از عملیات ارتش در ریف دمشق+فیلم

يکشنبه 17 آبان 1394 - 18:18

العالم - ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی در اطراف شهرهای دوما و حرستا در استان ریف دمشق، پس از وارد کردن ضربات سنگین به گروه های تروریستی به خصوص "جیش الاسلام و فیلق عمر" چندین موضع نظامی آنها را به کنترل خود درآورد.

دارین فضل گزارشگر شبکه خبری العالم در سوریه روز یکشنبه گزارش کرد: ارتش سوریه در این عملیات گروهی از تروریست ها را در استان ریف دمشق از پا درآورد و شماری از آنان را نیز اسیر کرد.

براساس این گزارش نقشه عملیات نظامی و مناطق تحت کنترل ارتش و تحت تصرف تروریست ها در حومۀ شهر دمشق پایتخت سوریه روز به روز تغییر می کند و خطوط دفاعی گروه تروریستی جیش الاسلام در نزدیکی شهر دوما فرو ریخته است.

صدای درگیری هاِ اطراف شهرهای دوما و حرستا همچنان به گوش می رسد و ارتش تلاش می کند که مسیر دمشق - حرستا را از تروریست ها پاکسازی کند مسیری که یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی بین دمشق و حمص است و ارتش برای در امان ماندن از حملات و تک تیراندازی گروه های تروریستی از خیلی وقت پیش به جای استفاده از مسیر دمشق – حرستا از مسیر تل الطویل استفاده می کند. 

" ثابت محمد" کارشناس نظامی سوری در مصاحبه با العالم گفت: پاکسازی جاده بین المللی دمشق – حمص از وجود تروریست ها اهمیت بسیار زیادی دارد و ارتش هم اکنون در حال پیشروی در مزارع جنوب غربی شهر دوما، مناطق مرج السلطان و دیر سلمان و دیگر روستاها و مناطق استان ریف دمشق است و در مناطق مرج السلطان ، دیر العصافیر ، نولا و  حومه دوما و حرستا به شدت با تروریست ها درگیر است.  

ارتش سوریه با کمین در اطراف منطقه " تلّ کُردی" در 2 کیلومتری شهر دوما - مرکز استان ریف دمشق- نیز تعدادی از اعضای گروهک لواء السنه – شاخه جیش الاسلام – را از پا درآورد و یا اسیر کرد و تلفاتی نیز به گروه تروریستی "فیلق عمر" در منطقه البحاریه شهر دوما وارد کرد.

MKH-8-06:40

پربیننده ترین خبرها