اردن: مسکو بازیگر اصلی در حل بحران سوریه است

اردن: مسکو بازیگر اصلی در حل بحران سوریه است
پنج‌شنبه 21 آبان 1394 - 09:48

شاه اردن با ستایش از نقش‌آفرینی روسیه در بحران سوریه، تاکید کرد که مسکو بازیگر اصلی برای یافتن راهکار سیاسی در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله دوم" شاه اردن در گفت وگو با  شبکه تلویزیونی "یورونیوز" اظهار داشت: ورود روسیه در این بحران، خود یک فرصت به شمار می رود.

وی افزود: روسیه بازیگر اصلی برای یافتن راهکار سیاسی در سوریه است.

عبدالله دوم تصریح کرد: جنگ با گروه داعش، جنگی گسترده و به نوعی جنگ جهانی سوم است و همکاری در سوریه می تواند به ایجاد یک تشکل برای مقابله با آن بیانجامد.

وی افزود: بنابراین باید با یکدیگر همکاری کرده و با یکدیگرهماهنگ باشیم.

اردن در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا شرکت دارد. این ائتلاف هدف خود را مقابله با گروه داعش اعلام کرده است. روسیه در این ائتلاف حضور ندارد اما از آغاز سپتامبر حملات خود به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد.

امان و مسکو پایان اکتبر به شکلی ناگهانی جهت هماهنگی برای عملیات نظامی در سوریه به توافق رسیدند.

پادشاه اردن گفت: هم اکنون روسیه در سوریه حضور نظامی دارد. ما نه تنها باید با این کشور همکاری کنیم بلکه باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: مسکو نقشی اساسی برای رسیدن به راهکار سیاسی در سوریه  دارد و می تواند تضمینی برای ایفای نقش نظام در آینده باشد.

شاه اردن سه روز پیش از برگزاری نشست بین المللی جدید درباره سوریه در وین تاکید کرد: هم اکنون شرایط برای کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد روابط گروهی جدید فراهم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها