ارتش سوریه به اتوبان بین المللی حلب-دمشق رسید

ارتش سوریه به اتوبان بین المللی حلب-دمشق رسید
شنبه 23 آبان 1394 - 12:42

ارتش سوریه، پس از چند پیروزی متوالی ضد گروه های مسلح تروریست، به نزدیکی اتوبان بین المللی حلب – دمشق رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روستاهای حومۀ حلب، یکی پس از دیگری به دست نیروهای ارتش افتاد و خط امدادرسانی به گروه های مسلح تروریست قطع شد و بخشی از استان ادلب از چنگ گروه های تروریست آزاد شد و نیروهای سوری به مناطق تفتاز و سراقب نزدیک شدند.

روزنامه "الاخبار" لبنان تأکید کرد، نیروهای ارتش سوریه با این پیروزی ها به چند ده متری اتوبان بین المللی حلب – دمشق رسیدند و با چیره شدن بر دو تپۀ راهبردی حدیه و ایکاردا، جادۀ بین المللی را در تیررس موشک های خود قرار دادند.

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه همچنین دو روستای بانص و رسم الصهریج در جنوب غربی منطقه العیس را تحت کنترل خود در آوردند تا پس از آن تپه حدیه به دست آنان بیفتد و به این ترتیب، اتوبان بین المللی در تیررس آنان قرار گرفت و زمینۀ پیشروی نیروهای زمینی به سمت تپه راهبردی ایکاردا فراهم شود. این تپه نیز، طی دو ساعت درگیری شدید با عناصر مسلح، سرانجام سقوط کرد و به دست ارتش سوریه افتاد.

یک منبع میدانی به روزنامه الاخبار لبنان گفت: چیرگی ارتش سوریه بر تپه ایکاردا، منطقه ایکاردا را به طور کامل در تیررس ارتش قرار می دهد و به این ترتیب، مسافتی بالغ بر 500 متر از جاده حلب – دمشق تحت کنترل نیروهای سوری افتاد به همین سبب ارتش، زمینه سازی برای پیشروی به سمت منطقه خان طومان را آغاز کرد. این منطقه، یکی از شاخص ترین مراکز فعالیت گروه های مسلح تروریست در حومه حلب جنوبی به شمار می رود و در صورتِ سقوطِ آن، منطقه الزربه، از 3 طرف تحت محاصره نیروهای سوری قرار می گیرد.

منابع محلی در حومه ادلب فاش کردند که اختلافات شدید میان گروه های تروریستی، سبب عقب نشینی ِ ناهماهنگِ آنان از جبهه ها شد و این مساله سبب شد شماری از عناصر مسلح در کمین ارتش سوریه گرفتار شوند.

تشکل موسوم به ستاد هماهنگی مخالفان سوری نیز از کشته شدن "ابوانس الجزراوی" از سرکرده های سعودی جبهه النصره به همراه شماری دیگر از عناصر مسلح تروریست در درگیری های حومۀ جنوبی حلب خبر داد.

اهالی حومه جنوبی حلب، مخالفِ حضور گروه های مسلح در مناطق خود بودند و بارها به عناصر مسلح گفته بودند که از مناطقشان خارج شوند تا این مناطق از ویرانی در امان بماند اما تروریست ها به این درخواست ها توجهی نکردند و در درگیری های اخیر، عرصه را بر ساکنان این منطقه تنگ کردند و حتی به اهالی، اجازه خروج از خانه ها را نمی دادند.

26

پربیننده ترین خبرها