گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب؛

25سرکرده مسلح در حومه حلب کشته شدند

يکشنبه 24 آبان 1394 - 15:13

حلب (العالم) ـ خبرنگار شبکه العالم در حلب، از ادامه پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت در جبهه جنوبی حومه حلب، و کشته شدن 25 نفر از سرکردگان گروه های تروریستی در این منطقه خبر داد.

"ربیع کلاوندی "خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، ارتش توانسته است در چندین عملیات در برهه اخیر بیش از 60 روستا را در حومه جنوبی حلب به مساحت بیش از 400 کیلومترمربع آزاد کند، و بیش از 25  نفر از سرکردگان افراد مسلح را از پای درآورد.

ارتش سوریه همچنین توانسته است از حدود یک ماه پیش نزدیک به 500 کیلومترمربع از مناطق جنوبی حومه حلب را از سیطره گروه های مسلح آزاد کند.

نیروهای ارتش پس از تسلط بر تله العیس مشرف بر چندین روستا و با حمله سنگین به گروه تروریستی جبهه النصره توانست آنها وادار به عقب نشینی و در روستای برنه واقع در شمال العیس پیشروی کند.

یک منبع نظامی بلند پایه در ارتش سوریه نیز گفت: ما در منطقه العیس هستیم و جبل العیس نیز پشت سر ما قرار دارد و نیروهای ما نیز هم اکنون در حال پاکسازی منطقه ایکاردا هستند که فقط 500 متر از اتوبان بین المللی حلب دمشق فاصله دارد.

وی افزود: طول مناطق آزاد شده حدود 27 الی 28 کیلومتر و عرض آن  20 کیلومتر یعنی حدود 500 الی 600 کیلومتر مربع است.

ارتش سوریه توانسته تاکنون بیش از 60 روستا در حومه جنوبی را آزاد کند و شمار زیادی از افراد مسلح  را که در میان آنان بیش از 25 سرکرده  و مسوول نظامی نیز هستند،  به هلاکت برساند که این مساله موجب شده تا فرمانده کل " احرار الشام " همه افراد مسلح را بسیج کند و از آنان بخواهد برای مقابله با حمله ارتش به حومه جنوبی حلب عزیمت کنند.

این منبع نظامی گفت: در حال حاضر نیروها در حال پیشروی در روستای البرقوم هستند و از آنجا حرکت خود را به سوی منطقه الزربه ادامه می دهند. افراد مسلح از همه مناطقی که ارتش بدانجا پا می گذارد فرار می کنند.
آنها درابتدا دراین منطقه مقاومت کردند اما در برابر پیشروی ارتش توان مقابله نداشتند و درنهایت فرار را بر قرار ترجیح دادند و در برابر حملات ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی تاب مقاومت نداشتند.

کارشناسان راهبردی معتقدند درصورت ورود ارتش سوریه به الزربه و ایکاردا ؛ 30 کیلومتر از مسیر بین المللی حلب دمشق یعنی همه مسافت واقع در ریف حلب به کنترل ارتش درخواهد آمد.

ارتش سورریه از آغازعملیات در ریف حلب ،حدود 500 کیلومتر مربع از این منطقه را آزاد کرده ست و پیروزیهای و پیشروی ارتش و شکست جبهه النصره و هم پیمانان آنان هم چنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها