خبرنگار العالم گزارش داد:

ارتش سوریه در آستانه بازپس گیری شهرکی در حمص

يکشنبه 24 آبان 1394 - 15:16

حمص (العالم) ـ خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور با تصرف منطقه الحزم الثالث در حومه حمص هم اکنون در آستانه ورد به شهرک مهین و بیرون راندن گروه های تروریستی از این شهرک هستند.

بنابر این گزارش، نیروی زمینی ارتش سوریه با ادامه پیشروی به سمت شهرک مهین، توانست منطقه "الحزم الثالث" را به تصرف خود در آورد به طوری که هم اکنون شهرک مهین و شهرک الحدث در تیررس ارتش قرار گرفته و مسیر ارتباطی و امدادرسانی تروریستهای موجود در این دو شهرک قطع شده و پیشروی واحدهای پیاده ارتش اکنون با سهولت بیشتری امکانپذیر است.
ارتش پس از چند روز نبرد در ارتفاعات استراتژیک منطقه، به سرعت در حال پیشروی به سمت حومه جنوب شرقی حمص است.
یک منبع نظامی سوری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، از صبح حرکت به سمت الحزم الثالث آغاز شده است و توانسته ایم 8 کیلومتر در این منطقه پیشروی کنیم و اکنون الحزم الثالث در تصرف ماست و فقط کمتر از یک کیلومتر با شهرک مهین فاصله داریم.
وی افزود: هدف بعدی ما شهرکهای مهین، حوارین و الحدث است.
به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، ارتش این کشور با برخورداری از پشتیبانی توپخانه، دست به عملیات غافلگیرانه زده است و حدود هفت کیلومتر در این منطقه پیشروی و خسارتها و تلفات سنگینی را به تروریستهای داعش وارد کرده است و عناصر مسلح تروریست مجبور به عقب نشینی به داخل شهرک مهین شده اند و عملیات بعدی ارتش در داخل این شهرک خواهد بود.
یک منبع نظامی دیگر به خبرنگار العالم گفت: با تصرف کامل ارتفاعات الحزم الثالث مشرف بر شهرک مهین، عرصه را بر گروههای تروریستی داعش و النصره تنگ کرده ایم و مانع از حرکت آنها به سمت حمص شده ایم.
وی افزود: ظرف چند روز آینده تمام تروریستها را از این منطقه بیرون کرده و به تعقیب آنها ادامه خواهیم پرداخت.
با آزادسازی منطقه الحزم الثالث و مناطق اطراف توسط ارتش، مساحت جغرافیایی تحت اشغال داعش کوچکتر خواهد شد.
گفتنی است ارتش پس از تصرف الحزم الاوسط و الحزم الثالث، فقط چند صد متر از شهرک مهین فاصله دارد و هم اکنون جنگ را به داخل این شهرک کشانده است.

پربیننده ترین خبرها