شکرگزاری مسیحیان حلب به‌خاطر پیروزی ارتش +ویدئو

دوشنبه 25 آبان 1394 - 21:51

حلب، (العالم) ـ در پی پیشروی ارتش سوریه در چندین منطقه در حومه حلب، برخی طوایف مسیحی این منظقه مراسم شکرگزاری برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این مراسم با تاکید بر پایبندی به آرمان های ثابت خود و مقاومت در مقابل اقدامات عناصر مسلح، آرزو کردند که بار دیگر امنیت و ثبات به تمام مناطق کشور بازگردد.

این مراسم، شامل ادای نیایش شکر برای پیروزی های اخیر ارتش سوریه به ویژه در فرودگاه کویرس و حومه جنوبی است.

کشیش هاروتیون سلیمیان رییس ارامنه پروتستان در سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما امروز به مناسبت رفع محاصره از شهر حلب در پی فداکاریهای ارتش سوریه، نماز شکر اقامه کردیم. این پیروزی ها نشان می دهد که ارتش سوریه شیوه ای ملی و عقیدتی در پیش گرفته است، و بیانگر آن است که اهالی حلب امروز احساس رضایت و خرسندی دارند، ما می خواهیم بار دیگر در کنار یکدیگر زندگی کنیم و در این مناسبت با دکتر بشار اسد رییس جمهور تجدید عهد و پیمان می کنیم.

یکی از افراد شرکت کننده در نیایش شکر اظهار داشت: در واقع مشارکت ما در این مراسم برای پیوند زدن میان قداست، تقدیس و قداس (نیایش شکر مسیحیان) است. قداست از آن ملت و انسانیت است؛ و قداس در واقع همان اقدامات برادران مسیحی ماست که ما مسلماً از آنها حمایت می کنیم؛ آنها در کلیساهایشان برای حفظ میهن دعا می کنند و ما نیز در این مراسم شرکت کردیم تا ارتش سوریه و دکتر بشار اسد فرمانده کل و رییس جمهور کشورمان را تقدیس کنیم.

اهالی حلب، پس از ترس و وحشتی که به مدت 5 سال بر آنان غالب بود؛ در کلیسای بیت ئیل، برای دستاوردهای میدانی نیایش شکر ادا کردند.

یکی از زنان شرکت کننده در مراسم نماز گزاری به شبکه خبری العالم گفت: نیایش ما همیشه ادامه داشت. در ابتدای هر بحران دیدار می کردیم و برای میهن و ارتش و فرمانده کل دعا می خواندیم، ارتشِ عقیدتی سوریه بی نظیر است، ارتشی مقاوم و فداکار که جان خود را در هر زمان برای میهن فدا می کند.

عزم و اراده قوی مردم حلب سبب مقاومت آنها در طول سالهای جنگ بوده است؛ آنها امیدوارند که این پیروزی پایانی برای سختی ها و رنج های آنها باشد.


FF-16-18:35

پربیننده ترین خبرها