بازگشت اهالی الحسینیه در ریف دمشق + فیلم

جمعه 29 آبان 1394 - 20:21

دمشق(العالم) – کمیته آشتی ملی در سوریه جشنی به مناسبت بازگشت اهالی "الحسینیه" در "ریف دمشق" برگزار کرد؛ شرکت کنندگان بازگشت اهالی این منطقه را بزرگترین پیروزی بر تروریستم توصیف نمودند.

اهالی این روستا از ابتدای جنگ در سوریه توسط گروه های مسلح تروریست مجبور به خانه و کاشانه خود شدند.
در این جشن که برای تجدید میثاق با وطن و اعلام همبستگی با ارتش تا پاکسازی کشور از تروریسم برگزار شد، شخصیت های دولتی، حزبی و اهالی روستا شرکت داشتند.
شرکت کنندگان بر ضرورت تقویت وحدت ملی، جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن جوانان در برابر فتنه و همکاری به منظور بازسازی ویرانه های ناشی از تروریسم تاکید نمودند. 
یکی از مسؤولین الحسینیه به خبرنگار شبکه "العالم" گفت: کمیته هایی به منظور پرداخت غرامت به اشخاصی که خانه هایشان از سوی گروه های تروریستی ویران شده و همچنین بازسازی خیابان ها و تاسیسات زیربنایی تشکیل شده است.
مردم روستا شادمانی خود را از پیروزی های ارتش سوریه اعلام نموده و نسبت به آن افتخار کردند.
"علی حیدر" وزیر مشاور در امور آشتی ملی، هیات همراه و اهالی، مسجد "خلیل الرحمن" را که بازسازی شده و ساختمان شهرداری را بازگشایی نمودند.
وی گفت، طرح آشتی ملی به طرح کشوری تبدیل شده و وزارت ابزار اجرای آن در سراسر کشور می باشد.
علی حیدر افزود، الحسینیه از منطقه ویرانی، خرابی و مرگ به منطقه زندگی و بازسازی تبدیل شده است؛ البته طرح آشتی ملی فقط به این منطقه محدود نیست، و تمام مناطق اطراف آن را شامل خواهد شد. 
شهرداری الحسینیه با طرف های ذی ربط به منظور بازسازی تاسیسات زیربنایی مانند فاضلاب، آب و برق پس از آواربرداری تلاش می نماید. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها