اولین دژ داعش در حومه حمص سقوط کرد +فیلم

سه شنبه 3 آذر 1394 - 16:24

حمص (العالم) - خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: ارتش این کشور پس از درگیری های شدید با عناصر تروریست داعش، شهرک مَهین (اولین دژ داعش) و شهرک حوارین را در حومه جنوب شرقی حمص آزاد کرد.

یک منبع آگاه نظامی سوری روز سه شنبه به خبرنگار العالم در سوریه گفت: شهرک مهین با عملیات نظامی موفقیت آمیزی که چند روز به طول انجامید از اشغال تروریست ها آزاد شد.

نیروهای ارتش سوریه با عملیات موفقیت آمیز، تروریست ها را در مناطق مهین وحوارین غافلگیر کردند. واحدهای پیاده نظام ارتش در ساعت های آغازین صبح امروز ابتدا در تپه ها و ارتفاعات راهبردی این دو منطقه پیش روی کردند و پس از درگیری شدید با گروه تروریستی داعش این دو شهرک را به طور کامل به کنترل خود در آوردند.

به گزارش خبرنگار العالم، گروه های مسلحی از عشایر که از سراسر سوریه برای جنگ با داعش آمده اند، در این عملیات مشارکت داشتند.

یکی از عشایر شرکت کننده در این عملیات به خبرنگار العالم گفت: ما رزمندگان عشایر دوشادوش برادرانمان در کنار ارتش می جنگیم. ما اکنون در مهین هستیم و از آن جا به شهر "القریتین" و سپس به رقه خواهیم رفت.

شرکت کننده دیگر در این عملیات که او نیز از عشایر است، خاطرنشان کرد، همراه با عشایر داوطلب شدم، داعشی ها که خود را [مجری] اسلام معرفی می کنند، در همان ابتدا که به منطقه ما آمدند سر برادرم را بریدند.

واحدهای مهندسی ارتش سوریه در این عملیات بمب های کارگذاشته شده در ورودی های اصلی و ساختمان های شهرک مهین را خنثی کردند و بسیاری از تروریست ها را به هلاکت رساندند. باقی مانده های تروریست ها نیز به سمت شهر القریتین و از آن جا به رقه گریختند.

یک منبع اگاه نظامی به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش پس از آزادی شهرک مهین اکنون در حال بررسی و تفتیش شهرک هستند و یک بیمارستان سیار و محل های بمب گذاری شده را شناسایی کرده اند. وی افزود: ان شاء الله کل این منطقه و همه خاک سوریه از عناصر تروریستی آزاد خواهد شد.

عملیات ارتش سوریه بی وقفه در حومه حمص و در همه جبهه ها ادامه دارد و پیشروی های ارتش شتاب بیشتری گرفته است.

با آزاد سازی شهرک مهین اولین دژ داعش در جنوب شرق حمص به دست نیروهای ارتش سوریه ساقط شد و پیشروی ها به گفته منابع میدانی ادامه خواهد یافت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها