تقویت داعش در سوریه با حملات آمریکا

تقویت داعش در سوریه با حملات آمریکا
سه شنبه 17 آذر 1394 - 11:24

گروه تروریستی داعش با استفاده از حملات آمریکا به یکی از پایگاه های ارتش سوریه در استان شرقی دیرالزور، مواضع خود را در این منطقه تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه از کشته شدن 3 نیروی ارتش و زخمی شدن 13 نیروی دیگر در حمله هوایی آمریکا به یکی از پایگاه های ارتش در استان دیر الزور خبر داد و اعلام کرد که داعش پس از این حمله موقعیت خود را در این استان مستحکم کرده است .
کارشناسان معتقدند که حمله آمریکا به پایگاه ارتش سوریه برنامه ریزی شده بود .
منبعی نظامی در استان دیرالزور نیز در مصاحبه با شبکه "لایف نیوز" روسیه گفت: تروریست های داعشی پس از حملات آمریکا به پایگاه های ارتش سوریه فوراً حملات سنگین خود به جنوب غرب استان دیر الزور آغاز کردند .
این منبع افزود : آمریکا 24 راکت به سوی پایگاه های ارتش سوریه در استان دیرالزور شلیک کرد .
منبع مذکور اعلام کرد: احتمالاً حداقل 4 جنگنده به پایگاه های ارتش سوریه حمله کردند و شواهد موجود نیز نشان می دهد که جنگنده های انگلیسی و فرانسوی این حملات را اجراء کرده اند.
وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که به حملات آمریکا به پایگاه های ارتش آن کشور فوراً واکنش نشان بدهد .
این نخستین بار است که آمریکا و متحدانش از سپتامبر 2014 که حملات خود را در سوریه آغاز کردند ، به پایگاه های ارتش این کشور حمله می کنند.
وزارت خارجه سوریه دیروز دوشنبه دربیانیه ای اعلام کرد : حمله به نیروهای ارتش سوریه سنگ اندازی در مسیر مبارزه با تروریسم محسوب می شود و بار دیگر نشان داد که آمریکا و متحدانش در مبارزه با تروریسم جدی و صادق نیستند.

پربیننده ترین خبرها