انصراف یک تشکل مخالف سوری از نشست ریاض

انصراف یک تشکل مخالف سوری از نشست ریاض
سه شنبه 17 آذر 1394 - 12:18

هیثم مناع، دبیر کل جریان "القمح" (گندم)، در واکنش به سیاست های عربستان سعودی در قبال سوریه، از شرکت در نشست مخالفان سوری در عربستان انصراف داد.

به گزارش روزسه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "رأی الیوم"، هیثم مناع تاکید کرد در نشست مخالفان سوری در ریاض شرکت نخواهد کرد.
نشست مخالفان سوری قرار است امروز در ریاض پایتخت عربستان برگزار شود. 103 نفر از مخالفان به نمایندگی از تشکل های مختلف مخالف سوری از جمله نمایندگانی از 15 گروه مسلح قرار است در این نشست شرکت کنند.
هیثم مناع با اشاره به این که همچنان در ژنو حضور دارد و عازم ریاض نشده است، گفت: بلیط هواپیما را همراه با 6  کتاب از انتشارات مرکز حقوق بشر سوئد به کنسولگری عربستان بازگرداندم.
وی خاطر نشان کرد: تصمیم تحریم نشست ریاض از سوی تشکل القمح، پس از رای 380 نفر از اعضا به شرکت نکردن در این نشست گرفته شد.
هیثم مناع پیشتر نیز در مقاله ای در "رای الیوم" به حضور نمایندگانی از گروه های تروریستی در نشست ریاض اعتراض کرده بود. وی همچنین از دعوت افرادی که جایگاهی در میان مردم سوریه ندارند و در مقابل دعوت نشدن تشکل "اتحاد ملی دموکرات کرد" (الاتحاد الوطني الديمقراطي الكردي) و "ارتش دموکرات سوریه" (الجيش السوري الديمقراطي) در این نشست انتقاد کرده بود.
خبرها حاکی از احتمال انصراف شخصیت های مخالف دیگر از نشست ریاض به دلایل گوناگون مطرح شده که جمال سلیمان، هنرمند سوری، از آن جمله است.
به نوشته رای الیوم از ریاض خبرهای رسیده حاکی است که بسمه قصمانی، مقیم پاریس، در لحظات آخر به فهرست شرکت کنندگان مستقل در نشست ریاض افزوده شده است.

پربیننده ترین خبرها