واکنش کردهای سوریه به کنفرانس ریاض

واکنش کردهای سوریه به کنفرانس ریاض
چهارشنبه 18 آذر 1394 - 12:19

ریاض (العالم) ـ یک مسوول محلی منطقه کردستان سوریه تاکید کرد: ما به هیچ وجه نماینده ای درکنفرانس ریاض نداریم و این اقدام عربستان را مداخله در مسایل داخلی سوریه می دانیم.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از ریاض، "محمود مرعی" دبیر کل هیات عمل ملی دموکراتیک گفت: دعوت عربستان برای برگزاری نشست نمایندگان گروه های مخالف سوری در ریاض، مداخله در مسائل مخالفان سوری است.

تشکل منطقه کردستان سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ اهمیتی به نتایج کنفرانس ریاض که عربستان برای گروههای مخالف سوری ترتیب داده است، نمی دهد به صورتیکه گویا چنین کنفرانسی وجود نداشته است و هیچ کسی نیز نمی تواند تصمیم یا رویکردی را بر این تشکل کرد سوریه تحمیل کند.

گفتنی است که در برابر اقدام عربستان سعودی، قرار است که دو کنفرانس برای مخالفان در سوریه برگزار شود درهمین خصوص احزاب کرد و عرب شهر المالکیه استان الحسکه قرار است برای یکپارچه کردن گروههای سیاسی شرکت کننده، نشستی تشکیل دهند و کنفرانس دوم نیز توسط چندین حزب مخالف در دمشق برگزار خواهد شد.

"هیثم مناع " رییس جریان مخالف سوری "قمح" گفت: اعضای حزب قمح، پس از انصراف برخی از آنان از کنفرانس ریاض، در نشست المالکیه در دمشق شرکت خواهند کرد.

حزب اتحادیه دموکرات کرد به ریاست صالح مسلم نیز تاکید کرده است که در نشست مخالفان داخلی در سوریه شرکت خواهد کرد.
نیروهای این حزب موسوم به یگانهای حمایت ازکردها، با همکاری نیروهای سوری دموکراتیک متشکل از گروههای عرب و کرد مورد حمایت امریکا که بیش از دو ماه است که تشکیل شده و برای مشارکت در کنفرانس ریاض دعوت نشده؛ بر بخش های زیادی از اراضی استانهای الحسکه، حلب و الرقه تسلط یافته است.

شرکت کنندگان در کنفرانس شهر المالکیه استان الحسکه سوریه، موضوعات مختلفی را بررسی خواهند کرد که برجسته ترین مورد نظام سیاسی آینده سوریه، رسیدن به دیدگاه سیاسی برای یکپارچه کردن شماری از گروههای سیاسی و ادغام آنها در یک تجمع به نام " گروههای دموکراتیک سوریه " است ، هم چنین بر راهکاری سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران نیز تاکید خواهد شد.

این در حالی است که کنفرانس دیگری نیز برای مخالفان داخلی در دمشق با مشارکت بیش از 15 حزب مخالف که در راس آنان " التضامن، سوریاالوطن، الشباب الوطنی السوری، الشباب للعداله و التنمیه و کمیته عمل ملی دموکراتیک " برگزار خواهد شد.

رهبر حزب التضامن گفت: اسامی نمایندگان مخالفان داخلی به استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه معرفی خواهد شد .
وی تاکید کرد که مخالفان داخلی در کنفرانس ریاض نماینده ای نداشتند و هیات هماهنگی دعوت شده این کنفرانس نماینده همه مخالفان داخلی نیست.

پربیننده ترین خبرها