شکایت عراق از ترکیه در شورای امنیت

شکایت عراق از ترکیه در شورای امنیت
جمعه 20 آذر 1394 - 20:12

نخست وزیر عراق وزارت امور خارجه این کشور را مأمور کرد تا به صورت رسمی از ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی "حیدر العبادی" روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد : العبادی ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق را نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد و نقض حریم ارضی عراق دانسته و بر لزوم برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت برای بررسی این مساله تأکید کرده است .
العبادی دیروز پنجشنبه در دیدار با هیئتی ترکیه ای در بغداد اعلام کرد که بحران اخیر عراق و ترکیه فقط با عقب نشینی نیروهای تُرکیه از خاک عراق حل می شود . 
دفتر العبادی درپی برگزاری این دیدار اعلام کرد : هیئت ترکیه ای به ریاست فریدون سینیرلی اوغلو معاون وزیر امور خارجه و هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعات ملی ترکیه روز پنجشنبه برای حل بحران اخیر وارد بغداد شدند و  اعلام کرد که دولت متبوعش به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام می گذارد و از این کشور در مبارزه با داعش حمایت می کند.
دفتر العبادی افزود : به هیئت ترکیه ای ابلاغ شد که بحران اخیر فقط با عقب نشینی کامل نظامیان ترک از خاک عراق حل می شود و با عقب نشینی این نیروها زمینه برای آغاز روابط خوب و همکاری در بخش های مختلف فراهم می شود .
هیئت ترکیه ای با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق نیز دیدار کرد .
دفتر احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد که مقامات این کشور پس از مذاکره با مقامات عراقی تصمیم گرفتند که  در نحوه استقرار نظامیان ترک در خاک عراق بازنگری کنند.
دفتر داود اوغلو جزئیات بیشتری را درباره این تصمیم اعلام نکرد.


نظامیان ترکیه هم اکنون در پایگاه زلکان در منطقه بعشیقه در حومۀ شمال شرقی شهر موصل مستقر هستند.
از سوی دیگر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه امروز بار دیگر اعلام کرد که نظامیان کشورش را از خاک عراق خارج نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها