ترامپ چگونه می‌خواهد جلوی 110 میلیون مسلمان را بگیرد ؟!

ترامپ چگونه می‌خواهد جلوی 110 میلیون مسلمان را بگیرد ؟!
يکشنبه 22 آذر 1394 - 15:00

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا اخیرا خواهان جلوگیری از ورود سالانه 110 میلیون مسلمان به آمریکا شد؛ غافل از اینکه واکنش مسلمانان به این اقدام، زیان های هنگفتی برای اقتصاد آمریکا به بار خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه "الدیار" لبنان، آمارهای موجود نشان می دهد که دستکم 110 میلیون مسلمان هر ساله به آمریکا سفر می کنند، و ممکن است شمار آنها به 150 میلیون مسلمان نیز برسد. این در حالی است که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به این کشور شده است.

این سخنان ترامپ با استقبال محافظه کاران تندرو در آمریکا و تمسخر دیگر اقشار جامعه و به ویژه مسلمانان مواجه شده است زیرا اگر مسلمانان به این طرح ترامپ واکنش نشان دهند، منافع آمریکا در کشورهای اسلامی به ویژه در زمینه نفت به خطر افتاده و شرکت های بزرگ آمریکایی که محصولات خود را روانه بازار کشورهای مسلمان می کنند، متحمل  خسارت های زیادی خواهد شد.

عربستان سعودی به تنهایی سالانه 500 میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد می کند و در مقابل، آمریکا نیز نفت خام را از عربستان وارد می کند. در همین حال، کشورهایی مانند عراق، اردن، مصر، موریتانی، نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی می توانند کالاهای آمریکا را تحریم کنند.

 شرکت های خودروسازی آمریکا نیز که سالانه 800 میلیارد دلار خودرو صادر می کنند، متحمل خسارت خواهند شد و شرکت هواپیما سازی بوئینگ آمریکا نیز زیان فراوانی خواهد دید زیرا 900 میلیون دلار به شرکت های جهانی و کشورهای اسلامی صادرات دارد. از این رو، سخنان ترامپ می توان فقط توهم و جنون آمیز دانست.

پربیننده ترین خبرها