پشت پردۀ ائتلافِ نظامیِ عربستان علیه تروریسم!

پشت پردۀ ائتلافِ نظامیِ عربستان علیه تروریسم!
سه شنبه 24 آذر 1394 - 14:43

العالم- مجتهد، کاربرِ سعودیِ شهیرِ تویتر، ائتلافِ نظامی اسلامی عربستان، را اقدامی تبلیغاتی و تلاشی بی حاصل از سوی جانشین ولیعهد، به منظور جلب نظر غرب در خصوص مبارزه با تروریسم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که برخی او را به سبب افشای پشت پرده های دربار، از شاهزاده های سعودی می دانند؛ امروز(سه شنبه) تاکید کرد ائتلافی که ریاض مدعیِ تشکیلِ آن با هدف مبارزه با تروریسم شده است؛ از حد تفاهم شفاهی با مسئولان کشورهای عضو فراتر نخواهد رفت.
وی خاطر نشان کرد: ائتلاف نظامی اسلامی که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان آن را اعلام کرد؛ فاقد دستور کار، نیروهای مشترک، هماهنگی نظامی، آیین نامه اداری و تشکیلات سازمانی است. این ائتلاف همچنین فاقد حداقلِ بایسته های ائتلاف هاست که از میان آن ها می توان به مشخص کردن هدف قابل سنجش، تعریف هم پیمان و دشمن، تعریف واکنش احتمالی و غیراحتمالی و... اشاره کرد.
مجتهد،"ائتلاف نظامیِ اسلامی" به ریاست عربستان را، صرفاً تفاهمی شفاهی با مسئولان کشورهای مذکور، درباره تروریسم دانست و خاطرنشان کرد که این ائتلاف، از حد هماهنگی اطلاعاتی و سیاسی به رهبری آمریکا، فراتر نخواهد رفت.

وی علت دور برداشتنِ بن سلمان در ارائه "این طرحِ توخالی را ناخرسندی وی ازاستقبال غرب از عملکرد محمد بن نایف" دانست که "غرب او را قهرمانِ مبارزه با تروریسم می شمارد و به همین سبب او را شایسته رهبری عربستان می داند."

این فعال سیاسی سعودی علتِ دیگرِ ارائه این طرح را "ناخرسندی بن سلمان از گزارش هایی دانست که او را کودکی جسوروخطری برای عربستان می شمارند، به ویژه گزارش هایی که سازمان اطلاعات آلمان و برخی روزنامه های آمریکایی منتشر کردند.

وی سپس تاکید کرد که این طرحِ بن سلمان، به طور خلاصه، یک حرکتِ نمایشی ناامید کننده است که بازتاب دهنده خودکشی ِ بن سلمان در اثباتِ توانمندتر بودن از محمد بن نایف در راضی نگه داشتن غرب است. گویی بن سلمان با اعلام تشکیل این ائتلاف، به آمریکا و غرب می گوید: اگر بن نایف در عربستان بر تروریسم پیروز شد، من در تمام جهان اسلام بر تروریسم پیروز خواهم شد.

مجتهد در پایان خاطر نشان کرد که بن سلمان، تاکنون موفق شده است تمامی اختیارات بن نایف را از او بگیرد؛ جز اختیارات امنیتی که آمریکا از آن پشتیبانی می کند. به همین سبب تصمیم گرفت با اعلام تشکیل این ائتلاف، اختیارات امنیتی بن نایف را دور بزند.

26

پربیننده ترین خبرها