اهداف "هسته زنان تروریست" در مصر چه بود؟

اهداف
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 10:22

العالم - ارتش مصر اعضای یک "هسته زنان تروریست" وابسته به گروه تروریستی "انصار بیت المقدس" را که در انفجار در شمال صحرای سینای این کشور دست داشتند، بازداشت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی گفتند: اطلاعات دستگاههای امنیتی حاکی بود که گروه انصار بیت المقدس از زنان برای اجرای برخی عملیات خشونت باری که برعهده می گیرد، استفاده می کند.

این منابع افزودند: این اطلاعات بعد انفجار چند روز پیش یک بمب مقابل بیمارستان عمومی رفح بدست آمد زیرا روشن شد که یک زن در لباس بدوی بمب را کارگذاشته و از راه دور منفجر کرده است.

به گفته منابع امنیتی، این زن دستگیر و به عضویت در گروه انصار بیت المقدس اعتراف کرد و گفت که مامور جذب زنان و دختران برای این گروه است، هسته ای متشکل از چهار زن دیگر را در رفح رهبری می کند و همه این زنان دستگیر شده و یک دستگاه بی سیم از یکی از آنها مصادره شد.

این منابع افزودند: یکی از متهمان اعتراف کرد که آنها با تشکیل هسته ای از زنان دنباله رو گروه داعش در رفح و شیخ زوید، انفجارهای زیادی را علیه ارتش مصر انجام داده اند.

به گفته این منابع، سه نفر از آنها همسر سرکردگان ارشد گروه انصار بیت المقدس هستند که ارتباط خود را با گروه داعش اعلام کرده است. این زنان اعتراف کردند که بمب کار گذاشته و مواد منفجره را برای انصار بیت المقدس جابجا می کرده اند و نیروهای مصری را زیر نظر داشته و به عناصر تکفیری درباره تحرکات این نیروها در رفح، شیخ زوید و العریش اطلاعات می داده اند.

این منابع تصریح کردند: دستگاههای امنیتی ششمین زن را در محله الصفا در جنوب شهر العریش بازداشت کردند که به پناه دادن به عناصر گروه انصار بیت المقدس در خانه خود و دادن اطلاعات به عناصر تکفیری درباره تحرکات خودروهای نظامی در منطقه العریش اعتراف کرد و یک دستگاه بی سیم و سه تلفن همراه به همراه مقادیری پول و یونیفورم نظامی و کتب تکفیری و پرچم های داعش از وی کشف و مصادره شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها