با تحقق شرط فیصل مقداد؛

"ارتش آزاد" به سوی ملت سوریه باز می‌گردد؟

جمعه 27 آذر 1394 - 18:36

معاون وزیر خارجه سوریه احتمال ملحق شدن ارتش آزاد به نیروهای سوری را بعید ندانست؛ به شرطی که ماهیت خود را تغییر دهد و هدف قرار دادن شهروندان را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم فیصل مقداد امروز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری روسی نووستی گفت: اگر ارتش آزاد بتواند ماهیت خود را تغییر دهد و با نیروهای سوری علیه تروریسم بجنگد، باید به صورت علنی آن را اعلام کند و از هدف قرار دادن شهروندان بی گناه دست بردارد.
وی با ردّ احتمال مشارکت دمشق در ائتلاف های خیالی [ائتلاف جدید ریاض] که ماهیت قومیتی یا دینی دارند، تاکید کرد: تروریسم مخصوص هیچ دین و قومیتی نیست.
فیصل مقداد افزود: به نظر من اقدامات داعش و حکومت سعودی که از گروه های تروریستی سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، تفاوتی با هم ندارد و از این رو این کشور نمی تواند جزئی از فرایند مبارزه با تروریسم باشد.
مقداد تاکید کرد که دمشق، نشست معارضان سوری را پیگیری کرد و متوجه شد که عربستان کسانی را مشارکت داد که نمایندگان معارضان سوری نیستند و عده ای نیز نمایندگان گروه های تروریستی بودند، در حالی که دولت سوریه با گروههای تروریستی جز در میدان جنگ دیدار نخواهد کرد.
مقداد گفت: ما فقط با مخالفان واقعی که در صحنه حاضر و مؤثرند مذاکره خواهیم کرد و معتقدیم که عربستان برای میزبانی از چنین نشست هایی شایستگی ندارد، زیرا به طور آشکار از گروه های تروریستی حمایت می کند که این امر کاملا با مصوبات ژنو 1 و 2 تناقض دارد.
فیصل مقداد تاکید کرد که سوریه هرگز از داعش نفت نخریده و نخواهد خرید و فقط از کشورهای دوست مخصوصا ایران نفت وارد می کند.
وی افزود: چگونه می توانیم هم با داعش بجنگیم و هم از آن نفت بخریم؟.. این منطقی نیست و فقط نوعی جوسازی تبلیغاتی سخیف از جانب آمریکا و ترکیه است.

پربیننده ترین خبرها