نماینده سازمان ملل در یمن هشدار داد:

تقویت القاعده در حضرموت یمن و ادامه حملات داعش

تقویت القاعده در حضرموت یمن و ادامه حملات داعش
چهارشنبه 2 دی 1394 - 12:21

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، هشدار داد که گروه تروریستی القاعده اقدام به تقویت و تثبیت مواضع خود در حضرموت و المکلا در یمن کرده است و عناصر داعش نیز همچنان سرگرم ترور رهبران سیاسی و نیروهای امنیتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم "اسماعیل ولد شیخ" در جلسه دیروز (سه شنبه) اعضای شورای امنیت در نیویورک گفت: مذاکرات اخیر سوییس پرده از اختلافات عمیق بین دو طرف بحران بر سر راه تحقق صلح و نوع حکومت آینده کشور برداشت.
وی در ادامه گفت: اعتماد بین دو طرف همچنان سست و شکننده است و من اعتراف می کنم که چند روز نگران آن بودم که دو طرف نتوانند در مذاکرات سوییس هیچ راهی را برای پیشرفت در مسائل اساسی بین خود پیدا کنند. با این حال تعهد و پایبندی دو طرف مذاکره از اختلافاتشان قوی تر بود لذا درباره برگزاری جلسه دیگری طی ماه آینده (ژانویه) به توافق رسیدند.
نماینده سازمان ملل از اعضای شورای امنیت خواست از مذاکرات صلح یمن حمایت کنند.
"رعد زید بن حسین" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز از اعضای شورای امنیت خواست تلاشهای دیپلماتیک خود را به منظور تحقق صلح پایدار و فراگیر در این کشور بیشتر کنند.
کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: شکست کامل در این فرآیند نه تنها باعث افزایش مصیبت میلیونها شهروند فقیر و ضعیف در یمن می شود بلکه کل این فرآیند را بالکانیزه (در اشاره به سرنوشت کشورهای بالکان) می کند. و دیگر هیچ کس نمی تواند کنترل اوضاع را به دست بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: وجود حکومتی ناتوان در یمن باعث می شود که محیط امنی برای گروههای افراطی مثل گروه تروریستی داعش به وجود بیاید.
رعد زید بن حسین با انتقاد حملات عربستان به مناطق مسکونی یمن گفت: من با نگرانی شدیدی شاهد بمباران شدید و گلوله باران مردم عادی و مناطق مسکونی و تأسیسات زیرساختی غیر نظامی مثل بیمارستان و مدارس از هوا و دریا هستم. همه طرفها مسؤول هستند هر چند که حملات هوایی نیروهای ائتلاف (عربستان) "نامتناسب" هستند.

پربیننده ترین خبرها