داعش از حومه دمشق خارج می‌شود

داعش از حومه دمشق خارج می‌شود
پنج‌شنبه 3 دی 1394 - 22:21

بنا بر اعلام منابع نزدیک به وزارت آشتی ملی سوریه توافقی درباره خروج عناصر گروهک تروریستی داعش به همراه خانواده هایشان از مناطق القدم و الحجر الاسود واقع در جنوب دمشق و عزیمت آنها به استان الرقه دست یافته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس این توافق چهار هزار عنصر مسلح که با گروهک داعش بیعت کرده اند، به همراه خانواده هایشان مناطق القدم و الحجر الاسود را ترک خواهند کرد و این مناطق بار دیگر به کنترل ارتش سوریه در خواهد آمد.
به نوشته روسیا الیوم، منابع مذکور تأکید کردند گروهک داعش، در حال اجرای مقدمات برای انتقال هزاران عنصر خود به شهر الرقه است و انتظار می رود عملیات انتقال این عناصر در چند ساعت آینده آغاز شود.
گفته این منبع، مرحله دوم انتقال گروههای مسلح، شنبه آینده آغاز می شود و پنج هزار تروریست داعش مستقر در اردوگاه یرموک را شامل خواهد شد و براساس توافق به دست آمده میان طرفین از طریق طرف سومی که نامش فاش نشده،  عناصر و نیروهای مذکور به شهر الرقه، مرکز مناطق تحت اشغال داعش منتقل خواهند شد.
براساس این توافق، عناصر داعش، فقط حق دارند سلاح های شخصی شان را به همراه خود ببرند و سلاح های سنگین آنها نابود خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها