جمع صمیمی متحدان بارزانی درسوریه با هیأت امریکایی

جمع صمیمی متحدان بارزانی درسوریه با هیأت امریکایی
شنبه 5 دی 1394 - 18:30

العالم - در راستای دخالت هر چه بیشتر امریکا در امور سوریه و تلاش برای یارگیری در مناطق کردنشین آن کشور، یک هیأت از مؤسسه "پژوهش های آزادی" امریکا با تشکل موسوم به "شورای ملی کردهای سوریه" از متحدان مسعود بارزانی در قامیشلی واقع در شمال شرق سوریه دیدار کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هیأت امریکایی به ریاست "برادن وينرو" در این دیدار با "ابراهیم پرو" رئیس "شورای ملی کردهای سوریه"، اعضای دبیرخانه این شورا دیدار و درباره اوضاع جاری در سوریه و مناطق کردنشین بحث و تبادل نظر کرد.

به نوشته پایگاه عربی "آرا نیوز" وابسته به کردهای سوریه، محسن طاهر، عضو دبیرخانه شورا دراین باره گفت: در دیدار مذکور که در ارتفاعات موزان در کیلومتر 17 جاده قامیشلی به شهر عامودا برگزار شد درباره وضعیت سوریه و مناطق کردنشین بحث و تبادل نظر شد و شورای کردها، جزئیات اوضاع سیاسی کنونی را به طور کامل برای هیأت امریکایی بیان و گزارش مفصلی درباره "اقدامات حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه ‹PYD› و نیروهای آن علیه شورای ملی کردها و هوادارانش" ارائه کرد.

طاهر در این باره گفت: وینرو با تأکید بر اینکه پس از این نشست به دیدار با سران جنبش جامعه دمکراتیک ، از دیگر تشکل های کردهای سوریه خواهد رفت، بیان کرد بی تردید شورای ملی کردها و حزب اتحاد دمکراتیک برای دستیابی به وحدت، هیچ راهی جز گفتگو ندارند.

طاهر افزود: "مرکز پژوهش های آزادی" یک مرکز امریکایی مستقل و غیر سیاسی است که در زمینه آزادی، حقوق بشر و امنیت در جهان فعالیت می کند و پژوهش هایی درباره وضعیت جنبش کردها و ارتباط میان شورای ملی کردها و سایر نیروها در مناطق کردنشین سوریه انجام می دهد.

شورای ملی کردهای سوریه، از تشکل های مورد حمایت مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و از بارزترین گروههای مخالف "مدیریت خودمختار" توسط حزب اتحاد دمکراتیک از متحدان "پ.ک.ک" در شمال شرق سوریه و از طرفداران ورود پیشمرگه های کردستان عراق به مناطق کردنشین سوریه است.

حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه به رهبری صالح مسلم از مخالفان دخالت امریکا در سوریه است و هدف اصلی خود را حفظ مناطق کردنشین از تجاوزگری های داعش و دخالت های دولت ترکیه اعلام کرده است. مخالفان مسلح سوریه به ویژه تشکل موسوم به "ارتش آزاد" صالح مسلم و حزبش را متحد و وابسته به دولت سوریه می دانند، امری که صالح مسلم آن را رد کرده و خودش و حزبش را مستقل و بی طرف معرفی می نماید.

صالح مسلم و حزبش از جمله افراد و گروههایی بودند که به کنفرانس مخالفان سوریه در ریاض پایتخت عربستان دعوت نشدند. 

پربیننده ترین خبرها