بروجردی: اعدام‌ نمر بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت

بروجردی: اعدام‌ نمر بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت
شنبه 12 دی 1394 - 13:13

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اعدام آیت الله شیخ نمر النمر را محکوم کرد و گفت: این جنایت، هم در داخل عربستان و هم در سراسر جهان بازتاب های گسترده‌ای خواهد داشت.

علاء الدین بروجردی" روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با شبکه خبری العالم، اعدام شیخ نمر باقر النمر را به همه مسلمانان جهان به ویژه علما تسلیت گفت، و این اقدام عربستان را کاملا غیرمنطقی و ضدانسانی توصیف کرد.
وی با بیان این که کشورها، معمولا برای علما و دانشمندان حرمت قائلند، عکس العمل‌های گستردۀ جهانی در قبال حکم اعدام آیت الله نمر را گویای همین مساله دانست و گفت: هم اهل سنت و هم مراجع تقلید شیعیان بر ضرورت خودداری از ارتکاب این جنایت تاکید کردند، اما متاسفانه آل سعود این جنایت را مرتکب شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشدار داد: بی شک این جنایت، هم در داخل عربستان و هم در سراسر جهان، بازتاب های گسترده ای خواهد داشت. من این جنایت ضد انسانی را محکوم می کنم؛ دولت عربستان باید پاسخگوی این اقدام نابخردانۀ خود باشد.
وی تاکید کرد: این موضوع، در چارچوب مسائل داخلی قابل توجیه نیست و به همۀ علمای اسلام مربوط می شود و به همین سبب اکثر علما ضد آن موضع گرفتند و عکس العمل نشان دادند و بر ضرورت خودداری از اعدام آیت الله نمر النمر تاکید کردند.
بروجردی خاطر نشان کرد: اگر عربستان خیال می‌کند اعدام شیخ نمر موجب تقویت امنیت در این کشور می شود، باید بداند که تجربه منطقه و جهان ثابت کرده است که چنین تحلیلی کاملا غلط است و کاملا زمینه را برای بروز عکس العمل های خشن، هموار خواهد کرد و این، قطعاً به ضرر هدفی است که عربستان به دنبال آن است.
وزارت کشور عربستان امروز (شنبه) از اعدام آیت الله نمر باقر النمر خبر داد.
26

پربیننده ترین خبرها