ادعای عجیب دلال سعودی رابطه با اسرائیل علیه مردم ایران

ادعای عجیب دلال سعودی رابطه با اسرائیل علیه مردم ایران
دوشنبه 14 دی 1394 - 17:33

ژنرال بازنشسته سعودی و دلال روابط ریاض-تل‌آویو در اظهاراتی عجیب مدعی شد: 40 درصد ملت ایران، زیر خط فقر هستند و ایرانی‌ها به علت بحران مالی در خیابان‌های عربستان گدایی می کنند(!)

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انور عشقی رئیس مرکز تحقیقات قانونی و استراتژیک در شهر جده، ایران را آموزش دهنده اصلی شیخ نمر باقر النمر عالم شهید عربستانی دانست و مدعی شد؛ "ایران ثابت کرد در بسیاری از اقدامات تروریستی انجام شده در عربستان دست دارد و با به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران مرتکب حماقت بزرگی شد".

به نوشته سایت مصری المحیط، انور عشقی در یک گفتگوی تلفنی با برنامه "صدای مردم" در اظهاراتی گستاخانه در شبکه المحور گفت: ایران عامل کشته شدن شیخ نمر است، نه عربستان. زیرا این کشور، النمر را "آلوده جرم" کرد.
عشقی که روز یکشنبه و قبل از اعلام قطع روابط ایران و عربستان با این شبکه مصری گفتگو می کرد، همچنین مدعی شد؛ در صورتی که عربستان سفارتخانه اش در تهران را ببندد کشورهای عضو شورای همکاری و بیشتر کشورهای اسلامی سفارتخانه هایشان را خواهند بست و این امر باعث "انزوای جهانی" ایران خواهد شد.
عشقی سپس در ادامه اتهامات واهی و گستاخانه خود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاههای امنیتی را به دست داشتن در حمله به سفارت عربستان در ایران متهم کرد و با اشاره به حمله به سفارت امریکا و به گروگان گرفتن کارکنان آن، گفت: ایران از وضعیت داخلی ناگوار و فقر رنج می برد و این کشور 20 سال به عقب بازگشته است.
انور عشقی که سرلشکر بازنشسته دستگاههای نظامی و امنیتی عربستان است و روابط گسترده ای با مقامات رژیم صهیونیستی دارد، همچنین مدعی شد: 40 درصد ملت ایران، زیر خط فقر هستند و ایرانی ها به علت بحران مالی در خیابان های عربستان گدایی می کنند(!)
انور عشقی با ادعای اینکه عربستان، به خود اطمینان دارد و به اظهارات و تهدیدات ایران توجهی نمی کند، گفت: پس از عملیات "طوفان قاطعیت" به رهبری عربستان در یمن، ایران نتوانسته است به کمک های خود به جنبش انصار الله ادامه دهد.
این کارشناس استراتژیک وابسته به آل سعود با ادعای اینکه "عربستان، عدالت شرعی را اجرا می کند"، از نهادهای حقوق بشری خواست موضوع اعدام 47 نفر از سوی رژیم آل سعود را "درک" کنند.
یادآور می شود رژیم آل سعود صبح روز شنبه از اعدام 47 نفر [از جمله عالم بزرگ و مبارز شیعه و از مخالفان رژیم آل سعود، آیت الله شیخ نمر النمر] به اتهامات مختلف خبر داد.
رژیم عربستان پس از دستگیری آیت الله نمر در سال 2012، وی را به تشویق به خشونت و تحریک فتنه مذهبی متهم کرد و دادگاه جزایی عربستان، در اکتبر 2014 آیت الله نمر را به اعدام محکوم کرد.
بامداد روز یکشنبه شماری از تظاهرکنندگان خشمگین در اعتراض به این اقدام رژیم آل سعود اقدام به برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در تهران کردند و وارد ساختمان آن شدند. نیروهای امنیتی از بازداشت 40 تن از عوامل حمله به سفارت خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها