آلمان از ایران و عربستان در باره داعش چه خواست؟

آلمان از ایران و عربستان در باره داعش چه خواست؟
سه شنبه 15 دی 1394 - 21:20

العالم - وزیر خارجه آلمان از ایران و عربستان خواست اختلافات‌شان را کنار گذاشته و بر مبارزه با گروهک تروریستی داعش تمرکز کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانک والتر اشتانمایر وزیر امورخارجه آلمان در گفتگو با روزنامه بیلد این کشور گفت: امیدوارم این آشفتگی به‌زودی پایان یابد و عقلانیت حاکم شود و ریاض و تهران بر آن چیزی که واقعا اهمیت دارد یعنی کاهش دادن درگیری‌های نظامی، تقویت راه‌حل سیاسی در سوریه، یمن و دیگر نقاط و در نتیجه نقش بر آب کردن نقشه‌های گروه داعش تمرکز کنند.

در حالی که دولت عربستان به حمایت از افراط گرایی و تأمین مالی گروههای تروریستی اعم از داعش، جبهه النصره، احرار الشام، جیش الفتح و جبهه اسلامی متهم است، اشتانمایر در ادامه گفت: ما ازبازیگران ر منطقه می خواهیم که با مسئولیت رفتار کنند.

اینگونه اظهارات درشرایطی بیان می شود که حامیان غربی ریاض تاکنون به نقض گسترده حقوق بشر درعربستان و حمایت پنهان و آشکار این کشور از گروههای مختلف تروریستی در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه ، کمترین اعتراضی نداشته اند.

درروزهای گذشته به دنبال موج گسترده اعتراض های مردمی درکشورهای مختلف به اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان، مقام های ریاض تلاش کردند با  اقداماتی نظیر اعلام قطع روابط با تهران، از شدت فشارافکار عمومی منطقه ای و بین المللی بر خود به دلیل این جنایت کم کنند.

پربیننده ترین خبرها