تظاهرات دانشجویان نابینای یمنی در اعتراض به تجاوز سعودی‌ها

چهارشنبه 16 دی 1394 - 23:02

صنعا، (العالم)- صدها دانشجوی رشتۀ حقوق و تعدادی از دانشجویان نابینا در اعتراض به حملۀ متجاوزان به یک مرکز آموزشی و خانۀ نابینایان صنعاء تظاهرات کردند.

به گزارش خبرنگار العالم جنگنده های سعودی با حمله به مناطق مسکونی و تأسیسات صنعتی و انبارهای غذایی در صنعا خسارات جانی و مالی فراوانی به جا گذاشتند.
متجاوزان سعودی با حمله به مناطق النهدین، دفتر ریاست جمهوری و فرودگاه صنعا و نیز کارخانه ها و انبارهای مواد غذایی در صنعا و الحدیده خسارت های زیادی به جا گذاشتند.
یک شهروند یمنی در گفت و گو با خبرنگار العالم تاکید کرد؛ حمله به زیرساخت ها و تاسیسات تجاری و صنعتی کشور ما مخصوصا طی هفته گذشته به دلیل استیصال و درماندگی حکومت سعودی است تا جایی که مراکزی را که قبلا بمباران کرده بودند مجددا هدف قرار دادند.
همزمان با این حملات صدها تن از دانشجویان نابینا و دانشجویان رشته حقوق و فعالان که مراکز آموزشی شان هدف حمله واقع شده بود در اعتراض به تجاوزکاری سعودی ها تظاهرات کردند و از جامعه بین الملل خواستند با متوقف کردن تجاوز و شکستن محاصره یمن، حکومت عربستان را به سزای کار خود برساند.
یک شهروند نابینای یمنی گفت: به دشمنان و متجاوزان می گویم که نابینایان در چهارگوشۀ یمن جزئی از این ملت هستند و روحیه خود را با بمباران نمی بازند. ما به تعلیم و تعلم با صبوری ادامه می دهیم و انشاءالله پیروز و موفق خواهیم شد.
نیروهای یمنی در سانسور رسانه ها به پیروزی های جدید رسیده اند چنان که ارتش یمن موفق شد جلو پیشروی بزرگ سعودی ها و مزدورانشان را در شهر حرض در استان حجه بگیرد و نیز مانع پیشروی ناوهای جنگی آنان شوند.
ناظران معتقدند دستاورهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موجب خشم متجاوزان شده و آنان را به بمباران خانه غیر نظامیان و مراکز خدماتی وامی دارد.

پربیننده ترین خبرها