پرسشی که پادشاه اردن از آن فرار کرد +فیلم

جمعه 25 دی 1394 - 19:53

پادشاه اردن از پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان درباره اظهارات نامزد انتخابات ریاست جمهوری علیه مسلمانان طفره رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجری سی ان ان چند بار کوشید با زیرکی وبا تغییر در الفاظ، سوال مربوط به اظهارات "دونالد ترامپ" را تکرار کند، اما هر بار پادشاه اردن به نوعی از پاسخگویی گریخت و در نهایت سعی کرد اظهارات ترامپ را به پناهجویان محدود کند، اما مجری سی ان ان با صراحت پرسید: شما می دانید که منظور ترامپ، مهاجران و پناهجویان نیست. روی سخن او با همۀ مسلمانان است. واکنش شما چیست؟!
عبدالله پس از چند بار طفره رفتن، سرانجام گفت: "منصفانه نیست که به این سوال جواب دهم، آن هم وقتی آمریکا در مرحله انتخابات است".

بدین ترتیب پادشاه اردن به طور تلویحی بر این نکته تاکید کرد که بر اساس قاموس سیاسی آمریکا، در مرحله تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور، استفاده از هر شیوه و بیان هر نوع سخنی از سوی نامزدها مجاز و ممکن است.
به نوشته "رای الیوم"، مردم اردن علت جواب ندادن پادشاه را این گونه تفسیر می کنند که از نظر عبدالله دوم، ترامپ با وجود سخنان نژادپرستانه و غیر دموکراتیک خود، همچنان برای پیروزی در انتخابات فرصت دارد.  
پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌ جمهوری هجدهم آبان 1395 (8 نوامبر 2016) برگزار خواهد شد.
دونالد جان ترامپ متولد 14 ژوئن 1946 (24 تیر 1325 ش) میلادی است. وی نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری شبکه های آمریکایی و رئیس هیئت مدیره سازمان ترامپ و مؤسس تفریگاه‌های ترامپ است.
ترامپ فرزند فرد ترامپ، از ساختمان سازان مشهور نیویورک است. او حین تحصیل در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا در شرکت پدرش کار می‌کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۶۸ به آن پیوست. از سال ۱۹۷۱ اداره این شرکت را در دست گرفت و آن را به «سازمان ترامپ» تغییر نام داد. وی از چهره‌های مهم صنعت املاک و مستغلات آمریکا و یک "ستاره" رسانه‌ای به شمار می آید.

سیاست ضد مهاجرت غیرقانونی ترامپ تضادی تعیین کننده با جمهوریخواهانی دارد که از قانونی کردن مهاجرین غیرقانونی که مدت طولانی در آمریکا بودند، حمایت کرده‌اند. این سیاست حمایت رای‌دهندگان طبقهٔ کارگر را در میان جنجال‌های پرشمار و سنگین رسانه‌ای، برای ترامپ به همراه آورده است. او به دلیل پیشنهاد توقف موقت مهاجرت مسلمانان به آمریکا تا زمانی که اقدامات امنیتی احتیاطی بهتری به کار گرفته شود با واکنش‌های بسیاری مواجه شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها