گاردین: ارتباط عربستان با داعش آشکار است

گاردین: ارتباط عربستان با داعش آشکار است
شنبه 3 بهمن 1394 - 13:44

روزنامه گاردین با اشاره به ارتباط آشکار عربستان با داعش، از تلاش ناکام عربستان برای پنهان کردن واقعیت ارتباط تنگاتنگ خود با این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین در گزارشی به قلم "ایان بلک" نوشت: زندان الحائر در جنوب ریاض محل حبس متهمان به تروریسم و مخالفان سیاسی است و سازمان امنیت داخلی عربستان این زندان را اداره می کند زندانی که داعش پس از اعدام شدن 47 نفر مدعی شد که آن را تخریب کرده است . 
بلک در گزارش خود افزود : استقبال مقامات عربستان از ورود خبرنگاران به زندان الحائر ترفندی برای پنهان کردن واقعیت های این زندان خصوصاً شکنجه زندانیان و شرایط نامناسب آنها است .
بلک اعلام کرد : ائتلاف مبارزه با داعش که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان تشکیل آن را اعلام کرد، تلاشی برای نشان دادن چهره ای خوب از نظام آل سعود است، ولی سعودی ها برای نشان دادن چهره ای مطلوب از خود برای جهانیان ناکام مانده اند زیرا ارتباط عربستان و داعش آشکار است و این دو طرف در سربریدن ، رفتارهای خشن و ترویج تکفیر اشتراک دارند.
نویسنده روزنامه انگلیسی گاردین خاطرنشان کرد: آل سعود با وجود تهدیدهای ابوبکر بغدادی سرکرده داعش و انفجارهای پیاپی اخیر در عربستان و دیگر کشورها ، همچنان از گروه های مخالف نظام سوریه خصوصاً جیش الاسلام حمایت می کند.

وی در ادامه تأکید کرد: عربستان همانگونه که به اهداف خود از کمک کردن به جنگجویان افغان نرسید و این عناصر سرانجام به عربستان بازگشتند، شاید این بار نیز در سوریه به اهدافش نخواهد رسید.
بلک اعلام کرد : عربستان مدعی مبارزه با افراط گری است، درحالیکه مبلغان افراطی این کشور مقرب دربار پادشاه هستند، و کتب تکفیری را تبلیغ می کنند.
بلک نوشت، عربستان همچنان مهد افراطی گری است و در آینده نزدیک واقعیت های بیشتری آشکار خواهد شد .

 

پربیننده ترین خبرها