سفیر سعودی در بغداد، تعهد داد

سفیر سعودی در بغداد، تعهد داد
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 22:54

سفیر عربستان سعودی درعراق متعهد شده است که دیگر اظهاراتی علیه نیروهای مردمی درعراق بر زبان نیاورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "أحمد جمال" سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز دوشنبه گفت "ثامر السبهان" سفیر عربستان در عراق که دیروز (یکشنبه) به این وزارت خانه احضار شد، از اظهارات خود علیه نیروهای مردمی ابراز تاسف کرده و متعهد شده است که دیگر چنین اظهاراتی را بر زبان نیاورد و به ضوابط دیپلماتیک پایبند باشد.

جمال افزود: وزارت خارجه عراق روز گذشته به دنبال اظهارات تحریک آمیز سفیر سعودی در بغداد، صحنه تحرکات گسترده دیپلماتیک بوده و این اظهارات را خارج از عرف دیپلماتیک قلمداد کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، سفیر عربستان در عراق احضار شد و مراتب رسمی اعتراض وزارت امور خارجه به علت اظهارات وی ضد نیروهای مبارز به ویژه نیروهای مردمی به وی ابلاغ شد.

جمال افزود: در جریان احضار سفیر سعودی در روز گذشته به وزیر خارجه عراق ابلاغ شد که فعالیت سفارت این کشور درعراق منحصر به توسعه همکاری باشد.

وزارت امور خارجه عراق روز یکشنبه "ثامر السبهان" سفیر عربستان در عراق را احضار کرد تا مراتب اعتراض رسمی خود به اظهارات اخیر وی را اعلام کند.

وزارت خارجه عراق، اظهارات السبهان را نادرست و به منزله دخالت در امور داخلی عراق دانست و تاکید کرد که وی از نقش سفیر خارج شده و عرف دیپلماتیک را نادیده گرفته است.

السبهان شنبه گذشته در گفتگو با برنامه "حوار خاص" که از شبکه السومریه پخش می شود، مدعی شد که مخالفت کردها و ساکنان استان الانبار با ورود نیروهای مردمی به مناطق آنان، نشان دهنده این است که جامعه عراق این نیروها را قبول ندارد.

وی همچنین ادعا کرده بود، گروه هایی که در پس حوادث المقدادیه هستند، با گروه داعش تفاوتی ندارند.

اظهارات سفیر کم تجربۀ عربستان در بغداد، با واکنش های سیاسی خشمناکی روبرو شد و شماری از گروه های سیاسی عراق خواهان اخراج وی از این کشور شده اند.

پربیننده ترین خبرها