شیعیان نبل و الزهراء مقاوم در برابر تروریست ها

شیعیان نبل و الزهراء مقاوم در برابر تروریست ها
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 20:14

ساکنان شیعه دو شهرنبل و الزهرا از دو سال پیش تا کنون در محاصره گروه های مسلح و تروریستی قرار دارند اما همچنان در برابر تروریست ها سرافرازانه در حال مقاومت هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه شبکه خبری العالم ، در حال حاضر جمعیت شهرنبل 35 هزار و شهر الزهراء 20 هزار نفر است که بیشترشان جزو نسل جوان هستند.

دو شهر نبل والزهراء در حومه منطقه اعزاز در شمال استان حلب و شمال غرب سوریه و در 20 کیلومتری جاده بین المللی غازی عنتاب حد فاصل میان شهر حلب با دو منطقه اعزاز و عفرین واقع شده اند.

با ورود عناصر گروه های تروریست به برخی از محله های شهر حلب این عناصر به طور خاص فرزندان خانواده های این دو شهر را که در محله های حلب سکونت داشتند، مورد تعدی و آزار و اذیت و تحت فشار شدید قرار دادند.

شماری از آنان توسط تروریست ها ترور شدند و تعداد زیادی هنگام عبور از جاده بین المللی غازی عنتاب توسط تروریست ها ربوده و در برخی از روستاهای همجوار مانند عندان و حیان به گروگان گرفته شدند.

در مرحله بعد اتصال جاده میان نبل و حلب به طور کامل قطع شد و محاصره شهرک نبل در اواخر ماه می آغاز شد و تا به امروز این محاصره همچنان ادامه دارد. همین موضوع در مورد شهرک الزهراء نیز صدق می کند.

شهر حلب منبع اصلی تامین مواد غذایی، دارویی، سوخت و تمامی مایحتاج عمومی زندگی در این دو شهرک به شمار می رفت. تروریست ها به حلقه محاصره این دو شهر شدت بخشیدند و دانشجویان ساکن نبل و الزهراء از رسیدن به دانشگاه های خود و ادامه تحصیل محروم شدند و کارگران و کارمندان نیز از رفتن به سر کارهای خود بازماندند و ساکنان این دو شهرک به شدت با کمبود مواد غذایی و دارویی و سوخت مواجه شدند و شماری از کسانی که برای تامین مایحتاج خانواده هایشان به عفرین می رفتند، توسط تروریست ها ربوده و یا کشته شدند.

این دو شهر بارها از سوی گروه های تروریست مورد تهاجم قرار گرفت و بارها با تسلیحات سنگین تروریست ها گلوله باران شد و گاهی برخی از عناصر این گروه ها دو شهرک را آماج حملات خود قرار دادند و به همین منظور اهالی نبل شماری از جوانان خود را برای دفاع از شهرک و ساکنانش بسیج کردند و در این راه برخی از آنان شهید شدند.

در ارتباط با علل و عوامل محاصره باید گفت که اهالی این دو شهر پیرو مذهب جعفری اثنی عشری و همچنین طرفدار رهبران سوریه هستند.

یکی از ساکنان این منطقه گفت: گروه های مسلح از ورود و خروج مردم و همچنین از ورود آرد، سبزیجات، میوه و مایحتاج عمومی و حتی شیر خشک کودکان و دارو و سوخت جلوگیری می کنند و برق این دو شهر قطع شده است زیرا ایستگاه تامین کننده برق منطقه در تل رفعت واقع و همچنین تمامی راه های ارتباطی قطع شده است.

ساکنان این دو شهر با کمبود آب مواجه هستند و قیمت هر تانکر آب به 2 هزارو500 لیره سوریه بالغ شده است. مدارس تعطیل شده اند زیرا از سوی تروریست ها با خمپاره و موشک هدف قرار می گیرند. در سایه چنین شرایطی مردم شهر از کارهای روزمره شان بازمانده اند اما اراده آنها شکست ناپذیر است و همچنان در مقابل تجاوزگران مقاوم و استوار ایستاده اند. تروریست ها برای آزادی هر یک از شهروندان به گروگان گرفته شده هفت میلیون لیره سوریه درخواست کرده اند.

آمار نشان می دهد که تقریبا 160 نفراز شهرک نبل و 140 نفر از شهر الزهراء به شهادت رسیده اند و تقریبا 220 نفر از نبل و 120 نفر از الزهرا زخمی شده اند و از نبل 30 نفر ربوده شده و 5 نفر مفقودالاثر هستند و از الزهراء نیز 15 نفر ربوده شده و 3 نفر مفقود شده اند. 75 خانواده از نبل و 40 خانواده از الزهراء خانه و کاشانه خود را ترک کرده و مهاجرت کرده اند.

مردم این دو شهر همزمان با آغاز محاصره از سوی تروریست ها، کمیته های مردمی و همچنین نظامی تشکیل دادند و علیرغم همه فشارها روحیه مردم این دو شهرک همچنان بالاست و عزم خود را برای پیروزی بر دشمنان سوریه و تروریست ها جزم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها