روسیه:

بازگشت پناهجویان به مناطق نبرد با اجبار ترکیه

بازگشت پناهجویان به مناطق نبرد با اجبار ترکیه
جمعه 16 بهمن 1394 - 18:18

کمیسر حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: مقامات ترکیه پناهجویان عراقی و سوری را وادار کرده اند تا به مناطقی که در آنها جنگ درجریان است بازگردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "کنستانتین دالگوف" روز جمعه خاطرنشان کرد که برخی از پناهجویانی که از عراق و سوریه گریخته اند، در ترکیه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند تا مجبور شوند به مناطقی که از آنجا آمده اند بازگردند.
وی افزود: مقامات ترکیه برخی از پناهندگان را به طور غیرقانونی به گروگان گرفته و آنها را تحت فشار قرار دادند و برخی از آنان به مدت چند روز در غل و زنجیر نگه داشته شده و به اجبار به کشورهایی که از آنجا گریخته بودند، بازگردانده شده اند.
وی با اشاره به گزارشهای سازمانهای مدافع حقوق بشر خاطرنشان کرد: از ماه ژوئیه 2015 تا کنون بیش از 160 نفر به دست نیروهای ترکیه در مناطق کردنشین کشته شده اند. البته تا کنون در مورد گورهای جمعی در جنوب شرقی ترکیه  هیچ گونه تحقیقی به عمل نیامده است.

این مسؤول روس همچنین با درخواست از آنکارا برای رعایت حقوق و منافع شهروندان روس، تأکید کرد: ترکیه یکی از بدترین کشورهای دنیا در زمینه تضمین حقوق و رعایت منافع اتباع روس به شمار می آید، به صورتیکه سالانه حدود هزار شکایت در کنسولگریهای روسیه در ترکیه ثبت می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها