عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در اطراف الرقه

عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در اطراف الرقه
شنبه 17 بهمن 1394 - 20:28

العالم - ارتش سوریه و هم پیمانانش به زودی عملیات نظامی زمینی را در اطراف شهر الرقه (مرکز خود خوانده خلافت داعش در سوریه) که در اشغال گروه تروریستی داعش است، اجرا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نظامی سوریه اعلام کردند که قرار است عملیات آزادسازی الرقه پس از اجرای عملیات "اثریا" واقع میان شهرهای حماه و الرقه آغاز شود و درحال حاضر آمادگی هایی از نظر نیروی انسانی و تسلیحات و پشتیبانی درحال انجام است.

این درحالیست که یگان هایی از ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های روسی در جبهه ریف حلب شرقی در حال پیشروی هستند و قرار است که این یگان ها پس از آن، به سمت الرقه پیشروی کنند.

هدف ازاین عملیات، محاصره جغرافیایی داعش در سایه شکست های این گروه تروریستی طی روزها و ماه های گذشته در مناطق و شهرهای شمال سوریه است.

درهمین ارتباط ، منابع نظامی سوری تاکید کردند که یگان های ارتش سوریه در ریف حلب شرقی که "سهیل الحسن" ملقب به "النمر" (ببر) فرماندهی آن ها را برعهده دارد، انواع جدیدی از موشک های پیشرفته و سنگین روسی را دریافت کرده است که قدرت ویرانگر بالایی دارد و دارای سکوهایی برای شلیک است.

 نیروهای النمر به طور کامل شهر راهبردی "الباب" در ریف حلب شرقی را – که یکی از مهم ترین پایگاه های پیشرفته گروه داعش در ریف حلب است – تحت کنترل خود دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها