وزیر اطلاع رسانی سوریه

"تلفات عربستان در سوریه سنگین خواهد بود"

پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 - 09:51

وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد، عربستان در صورت اعزام نیروی زمینی به این کشور، تلفات و خسارات سنگینی متحمل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" اعلام کرد : عملیات حلب آسان نخواهد بود، زیرا گروه های مسلح در این شهر نفرات و تسلیحات فراوانی دارند ولی بازپس گیری کامل این شهر به درازا نخواهد کشید .
الزعبی روز چهارشنبه به رویترز تأکید کرد: عربستان اگر نیروی زمینی به سوریه اعزام کند، تلفات و خسارات سنگینی متحمل خواهد شد و با اعزام نیرو خود را گرفتار ماجرای بزرگی خواهد کرد.
الزعبی خاطرنشان کرد: گروه های مسلح در حلب تعداد زیادی نیرو و تسلیحات مدرن دارند لذا درگیری های حلب آسان نخواهد بود ولی به خواست خداوند روزی خواهد آمد که این شهر با مناطق اطرافش کاملاً آزاد خواهد شد.
وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: درگیری های حلب در چند بخش این شهر ادامه دارد و ارتش نقشه هایی برای پیشبرد عملیات نظامی آماده کرده است و اجرا می کند و توانسته است که چند مسیر پشتیبانی گروه های مسلح را مسدود کند و به کنترل کامل خود دربیاورد .
الزعبی گفت: گروه های مسلح از جمله جبهه النصره و داعش موشک های ضد تانک تاو ساخت آمریکا در اختیار دارند. 
الزعبی همچنین از تصمیم ارتش برای اجرای عملیات در شهر ادلب خبر داد و گفت : بازپس گیری شهر ادلب نیز هدف آتی ارتش است ولی عملیات آزادسازی این شهر شاید به این زودی آغاز نشود. 
الزعبی اعلام کرد : ارتش درپی مسدود کردن مسیرهای پشتیبانی گروه های مسلح نزدیک مرزهای سوریه با ترکیه و به دست گرفتن کنترل جاده اصلی حلب – دمشق است تا بتواند محاصره شهر حلب را بشکند. 
214-8

 

پربیننده ترین خبرها