مقتدا صدر: حمل سلاح و پوشیدن یونیفرم، ممنوع است

مقتدا صدر: حمل سلاح و پوشیدن یونیفرم، ممنوع است
پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 19:49

مقتدا صدر رهبر جریان صدر دستوراتی نظامی را خطاب به اعضای گروهان‌های صلح و تیپ الیوم الموعود و جیش المهدی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت السومریه نیوز، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: برادران در رده نظامی، امنیتی و اطلاعاتی وابسته به این جریان در گروهان های صلح و تیپ الیوم الموعود و حتی ارتش امام مهدی (عج) که به فعالیت آن به حالت تعلیق درآمده است، باید به دستورات نظامی زیر پایبند باشند و با هرکسی که این دستورات را نقض کند، از طریق کمیته ای علنی و کمیته ای محرمانه - به دستور مستقیم برادر العیساوی- برخورد شده و شخص خاطی مجازات خواهد شد. 

در این بیانیه آمده است: دستورات شامل ممنوعیت (حمل) سلاح و مهمات - به هراندازه- خارج از میادین جهاد و صحنه نبرد است؛ مگر اینکه با اجازه نهاد مسئول و دست اندرکار سلاح و مهمات باشد.

این بیانیه افزود: دستورات همچنین شامل ممنوعیت برتن داشتن هرگونه یونیفرم نظامی است و هیچ کسی از این قاعده مستثنی نیست؛ مگر کسانی که داخل پادگاههای مرکزی آموزشی و پشتیبانی باشند.

مقتدی صدر همچنین دستور داد که "گرفتن پول و کمک های نقدی و غیرنقدی و سلاح کاملا ممنوع است؛ مگر اینکه اینکار از طریق مراکز تعیین شده از سوی فرماندهی کل باشد".

وی تاکید کرد: هرگونه ارعاب کردن یا استفاده از قدرت نظامی یا امنیتی یا هرگونه رفتار غیراخلاقی با غیرنظامیان در میدان نبرد یا خارج از آن ممنوع است؛ بویژه در مراکز ایست و بازرسی و نظایر آن.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها