اردوغان: با کردهای سوریه آتش‌بس نکنید!

اردوغان: با کردهای سوریه آتش‌بس نکنید!
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 19:26

رئیس جمهور ترکیه، مستثنی شدن کردهای سوریه از آتش بس روز جمعه را خواستار شد و کردها را همانند داعش و جبهه النصره دانست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، آتش بسی که چارچوب آن را مسکو و واشنگتن معین کرده اند، از جمعه شب آغاز می شود. دمشق موافقت خود را با آن اعلام کرده و مخالفان هم شروط را پذیرفته اند.

در همین حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان در کاخ ریاست جمهوری گفت: حزب اتحاد دموکراتیک (بارزترین حزب کرد سوری) و واحدهای دفاع مردمی (شاخه مسلح حزب) نیز از گروههای تروریستی هستند و باید مانند داعش و جبهه النصره، از آتش بس مستثنی شوند.

اردوغان که خود از مهمترین حامیان تروریست ها در منطقه؛ و فراهم کننده زمینه حضور آنان در خاک سوریه است، در ادامه مدعی شد که نمی توان میان تروریست های سوریه فرقی گذاشت و آنها را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرد.

مقامات ترکیه حمله تروریستی 29 بهمن در آنکارا را که موجب مرگ 29 نفر شد، به کردهای سوریه نسبت داده و مدعی شدند که آنها با پشتیبانی کردهای حزب کارگران کردستان ترکیه دست به این اقدام زده اند. البته حزب اتحاد دمکراتیک و واحدهای دفاع مردمی این ادعا را رد کرده اند و در مقابل یک گروه کرد افراط گرا نزدیک به حزب کارگران کردستان معروف به "عقاب های آزادی کردستان" مسؤولیت این حملات را به عهده گرفتند.

از سوی دیگر اردوغان ضمن استقبال از آتش بس در سوریه، درباره امکان اجرای آن، تردید جدی ابراز کرد.

این در حالی است که بیش از یک هفته است که توپخانه ترکیه مواضع واحدهای دفاع مردمی را در اطراف شهرک اعزاز در شمال سوریه هدف قرار می دهد.

7- 202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها