عربستان شاهرگ واردات کالا به یمن را منهدم کرد +فیلم

يکشنبه 9 اسفند 1394 - 23:14

بندر حدیده – یمن، (العالم) - حملات مداوم جنگنده های عربستانی به شهر ساحلی "حدیده" در غرب یمن به تخریب بندرگاه و اسکله این شهر به عنوان شاهرگ اصلی ورود کالا به این کشور منجر شده است.

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد: بندر حدیده شاهرگ اصلی ورود کالا به این کشور است که بر اثر بمباران، سکوهای بارگیری، جرثقیل ها و کانتینرهای موجود در اسکله منهدم و تخریب شده اند.

حدیده شریان حیاتی یمن و گذرگاه استراتژیک دریایی این کشور به شمار می آید که بر اثر حملات جنگنده های عربستان در چارچوب تلاش برای ادامه محاصره شدید یمن و جلوگیری از رسیدن مایحتاج شهروندان به ویژه مواد غذایی و دارو منهدم شده است.

یک مسئول بندر حدیده در این باره به خبرنگار العالم گفت: جنگنده های آل سعود با هدف جلوگیری از لنگر گرفتن کشتی های حامل کانتینرها و فلج کردن اسکله، این بندر را بمباران می کنند. جنگنده های عربستانی، همچنین بخش تجهیزات کانتینرها شامل سکوها، جرثقیل ها و ... را منهدم کردند.

خبرنگار العالم پس از ورود به این بندر بزرگ، به تهیه گزارش و تصویربرداری از تبعات حملات عربستان سعودی به این بندر مبادرت کرده است. این بندر به علت بمباران عربستان، به طور کامل منهدم شده است. حتی سکوهای متعدد و جرثقیل های بندر نیز تخریب شده اند تا بدین ترتیب شاهرگ واردات و صادرات کالا به یمن را قطع نماید.

یک شهروند یمنی در این باره به خبرنگار العالم گفت: صدها نفر از کارگران و کارکنان بندر حدیده بر اثر بمباران توسط نیروهای ائتلاف عربستان دچار خسارت شده اند و این حملات همچنین تقریبا باعث تخریب کامل آن و بیکاری گسترده شمار زیادی از کارکنان بندر شده است که در نتیجه آن فاجعه انسانی بزرگی برای این کارمندان به وقوع پیوسته است.

یک شهروند یمنی دیگر خاطرنشان کرد: حملات هوایی ائتلاف عربستان به بندر حدیده باعث ایجاد بحران انسانی بزرگی شده است، زیرا بندر حدیده تنها راه واردات مواد غذایی، دارو و ... به داخل کشور به شمار می آید.

تخریب بندر حدیده و سکوهای آن، باعث بیکاری صدها کارگر و در نتیجه محرومیت خانواده هایشان از تنها منبع درآمدشان و تشدید فقر و بیکاری در میان آنها شده است.
 

216 ـ 211 ـ 7
 

پربیننده ترین خبرها