نافرمانی مدنی علیه اشغالگری سعودیها در بحرین

نافرمانی مدنی علیه اشغالگری سعودیها در بحرین
پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 11:24

العالم - نیروهای انقلابی بحرین از مردم این کشور خواستند تا برای محکوم کردن اشغالگری ارتش سعودی در کشورشان، نافرمانی مدنی برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "منامه پست"، نیروهای انقلابی بحرین در قالب طرحی با عنوان "اشغالگریتان، زیر پاهایمان"، مردم را به مشارکت در این طرح فراخواندند که مشتمل بر نافرمانی مدنی محدود است.

هدف از اجرای این طرح، اعلام مخالفت با اشغال بحرین به مناسبت پنجمین سالگرد اشغال این کشور توسط نیروهای سعودی است.

نیروهای انقلابی بحرین تاکید کردند که فعالیت های خود را روز شنبه آینده 5 مارس در قالب کمپین تبلیغاتی علیه اشغالگری آل سعود در بحرین آغاز کرده و مردم را به مشارکت گسترده در عصیان مدنی محدود فرا می خوانند.

این نیروهای انقلابی در این بیانیه خود همچنین اعلام کردند که روز یکشنبه 6 مارس تظاهراتی در مخالفت با ادامه حضور اشغاگران سعودی در بحرین با شعار "اشغالگریتان، زیر پایهایمان" برگزار خواهد شد.

همزمان، نمایشگاه عکسی در مناطق مختلف بحرین برگزار می شود که در آن جنایات اشغالگران آل سعود پس از اشغال خاک بحرین، مستند سازی و ثبت شده است.

انقلابیون بحرینی همچنین شهروندان را به مشارکت در تحصن های داوطلبانه علیه اشغالگری آل سعود و تظاهرات روز جمعه به عنوان مقدمه ای برای برگزاری نافرمانی مدنی محدود فراخواندند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. حکومت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به حکومت بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراض ها شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدام ها، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

208-6-9

پربیننده ترین خبرها