درگیری‌ها با داعش در رقه بالا گرفت

درگیری‌ها با داعش در رقه بالا گرفت
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 12:40

منابع خبری از تشدید درگیری ها بین اهالی شهر رقه و عناصر داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درگیری ها با جدا شدن شمار قابل توجهی از عناصر داعش همزمان شده است.
شهر رقه پایگاه اصلی داعش در سوریه به شمار می‌آید.
روسیا الیوم به نقل از یک منبع محلی در شهر رقه تأکید کرد که حدود 200 تن از عناصر داعش طی 2 روز اخیر از این گروه جدا شده‌اند.
گروه موسوم به "فیلق الشام" در همین راستا اعلام کرده است که ده ها تن از عناصر جدا شده داعش به این گروه در حومه شمالی حلب پیوسته‌اند.
سایت ARA News شنبه گذشته به نقل از "عمار حسن" فعال سوری در شهر "غازی عنتاب" خاطرنشان کرد که جدا شدن شماری از عناصر داعش از این گروه، به درگیری مسلحانه بین آنها منجر شده است، و بر اثر این درگیری‌ها ده ها تن از عناصر این گروه کشته شده اند.
منبعی در  شهر رقه نیز از کشته شدن "ابو علی التونسی" از سرکردگان تونسی داعش به همراه شماری از هوادارانش در این درگیریها خبر داد.
از سوی دیگر، برخی منابع از درگیری شدید شماری از اهالی رقه با عناصر داعش خبر دادند. در پی کشته شدن شماری از عناصر داعش، این گروه ایست و بازرسی‌ها را در رقه افزایش داده و به عناصر خود اعلام آماده باش کرده است.
بر اساس این گزارش، درگیری سوری‌ها  با عناصر داعش در مناطق "الرمیله"، "الدرعیه" و "پل رقه" صورت گرفته است و شدت این درگیریها به حدی است که برخی از انقلاب مردم علیه داعش سخن میگویند.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

8

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها