محدودیت‌های جدید داعش برای کافی‌نت‌های رقه

محدودیت‌های جدید داعش برای کافی‌نت‌های رقه
دوشنبه 4 آبان 1394 - 18:06

گروه تروریستی داعش شرط‌ها و محدودیت‌های جدیدی را برای افتتاح کافی‌نت در شهر رقه در شمال سوریه وضع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم گروه تروریستی داعش ازچند ماه پیش همه کافی نت های شهر رقه را بسته است و سپس شروط جدیدی را برای ازسرگیری فعالیت آن ها وضع کرده است.

به نوشته پایگاه " الحل السوری " وابسته به مخالفان، اولین شرط داعش برای صاحبان کافی نت این بود که شبکه وای فای خارج از کافی نت ها قابل دسترسی نباشد تا نظارت بر کاربران اینترنت در مناطق تحت اشغال داعش در این استان شمالی آسان باشد.

یکی از فعالان سوری گفت که داعش در شهر رقه فهرستی مشتمل بر شروط تعیین شده برای صاحبان کافی نت ها را وضع کرده است تا به آن ها اجازه فعالیت داده شود.

به گفته وی، از جمله شروط جدید داعش برای صاحبان کافی نت ها این است که صاحب آن، فردی سفارش شده از سوی یکی از عناصر سوری داعش و از اهالی منطقه باشد.

یکی دیگر از شروط تازه داعش، این است که مساحت سالن کافی نت کمتر از50 متر نباشد و بخشی هم در آن مختص به زنان باشد که مدیریت آن را یک زن برعهده داشته باشد و مغازه فقط در یک خیابان تجاری واقع شده باشد.

این فعال سوری هدف داعش را از اعمال محدودیت های جدید در زمینه استفاده از اینترنت را ممانعت از ارتباط فعالان با خارج به منظور جلوگیری از افشای اقدامات داعش درداخل شهر رقه دانست و گفت که داعش ، عناصر وابسته به نیروهای کرد یا ائتلاف بین المللی را از اطلاع رسانی درباره مواضع این گروه و چگونگی توزیع نیروهایش منع می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها