نیرنگ جدید آمریکایی ها درباره ملت عراق!

نیرنگ جدید آمریکایی ها درباره ملت عراق!
سه شنبه 25 اسفند 1394 - 17:27

رئيس فراكسيون صادقون در پارلمان عراق عیادت سركنسول آمريكا در بصره از مجروحان نيروهای مردمی را فريب و نيرنگ دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "حسن سالم" رئيس فراكسيون صادقون در پارلمان عراق روز سه شنبه گفت: اين اقدام سركنسول آمريكا در دیدار از زخمی های حشد شعبی، در چارچوب جنگ نرم و با هدف نیرنگ و گمراه کردن انجام می گیرد. در حالی که اگر امریکا در ادعاهایش صادق بود کشورهای حامی تروریسم را محکوم می کرد.
به نوشته پایگاه عراقی سومریه نیوز، حسن سالم در کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان عراق تأکید کرد: دیدار سرکنسول امریکا در بصره از زخمی های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) اقدامی فریبکارانه و در راستای فتنه انگیزی و امری برنامه ریزی شده و پلید در راستای جنگ نرم است.
سالم افزود: امریکا، دشمن ملت هاست و باعث بروزمشکلات، بحران ها، کشتار و ویرانی در منطقه است و همچنین گروههای تروریستی مانند القاعده، داعش، جبهه النصره و غیره را به وجود آورده است و چنانچه در زمینه تعامل با حشد شعبی و درک رنج های ملت عراق صداقت داشت کشورهای حامی تروریسم مانند عربستان، قطر و امارات را محکوم می کرد.
سالم افزود: چرا هواپیماهای امریکا، ستون خودروهای تروریست های داعش و خودروهای زرهی بمب گذاری شده تروریست ها را که از سوریه و ترکیه وارد عراق می شوند هدف قرار نمی دهد؟ چرا هواپیماهای امریکایی درباره وجود مخفی گاههای تروریست های داعش در حویجه، بشیر و تازه که مردم آن در معرض کشتار دسته جمعی توسط تروریست های داعش قرار دارند و حتی مردم این منطقه توسط بمب های شیمیایی گازهای خردل و کلر هدف قرار می گیرند، اقدامی انجام نمی دهند؟
یادآور می شود "هادی عامری" دبیرکل سازمان بدر و از فرماندهان نیروهای مردمی عراق نیز امروز سه شنبه نسبت به عیادت "استیو واکر" سرکنسول امریکا در بصره، از زخمی های بسیج مردمی آن کشور اعلام نارضایتی کرده بود.
استیو واکر، سرکنسول امریکا در بصره، روز شنبه گذشته از زخمی های نیروهای مردمی عراق در بیمارستان آموزشی صدر در این استان عیادت و از نقش آنها در مبارزه با تروریست های گروه داعش، تقدیر کرده بود.
از سوی دیگر، "کریم النوری" عضو هیأت تصمیم گیری در نیروهای مردمی عراق، دیدار سرکنسول امریکا در بصره از نیروهای مردمی را اقدامی مثبت و به منزله به رسمیت شناختن نیروهای حشد شعبی در فضای بین الملل دانسته بود.
از سوی دیگرمقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، روز دوشنبه، سرکنسول امریکا در بصره را تروریست خوانده و از فرماندهان نیروهای مردمی خواسته بود از دیدار سرکنسول امریکا از نیروهای زخمی حشد شعبی اظهار برائت کنند.

216-9

پربیننده ترین خبرها