حمایت آمریکا ازبسیج مردمی عراق در نبرد با داعش

حمایت آمریکا ازبسیج مردمی عراق در نبرد با داعش
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:57

العالم - ناظران و تحلیلگران معتقدند که عیادت سرکنسول امریکا از مجروحان نیروهای بسیج مردمی در بیمارستانی در بصره گواهی است بر این حقیقت که این نیروها (با عملکرد خود)، احترام همه طرفها از جمله ابرقدرتهایی چون امریکا را برانگیخته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت"المسله"، عیادت روز شنبه 22 اسنفد ماه جاری(12مارس 2016) سرکنسول امریکا از مجروحان نیروهای بسیج مردمی، آنهم در این مقطع زمانی که گروههای مقاومت در برابر تروریسم در عراق، لبنان و سوریه آماج حملات شدید نظامهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان قرار گرفته اند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
این اقدام در این مقطع زمانی، پاسخی است به تمام کسانی که نیروهای بسیج مردمی را متهم به تروریسم کرده و برخی کشورها سعی می کنند افکار عمومی را ضد این نیروها و دلاوریهایشان بشورانند. سرکنسول امریکا در این دیدار گفته است که نیروهای بسیج مردمی، از فرزندان جنوب و از فرزندان عراق هستند.
منابع آگاه عراقی گفتند که این اولین اقدام یک مسئول امریکایی از این نوع بوده است.
استیو واکر، سرکنسول امریکا در بصره در دیدار با مجروحان بسیج مردمی اعلام کرد که کشورش اقدام های این نیروها در همکاری با ارتش عراق برای آزادسازی برخی از مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش را می ستاید.
واکر در اثنای این دیدار به رسانه های گروهی گفت که گروه تروریستی داعش به دو دلیل بازنده این جنگ است دلیل اول، شجاعت نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق است. وی دلیل دوم را مشارکت کشورش با عراق در مبارزه با "داعش" عنوان کرد.
وی گفت: بسیج مردمی عراق، نهادی است که تحت فرماندهی نخست وزیر این کشورعمل می کند و نیروهای نظامی تحت امر دولت را یاری می کند.

پیام عیادت سرکنسول آمریکا از مجروحان بسیج مردمی عراق
گفتنی است تحلیلگر و نویسنده سیاسی اهل بصره به نام رشید الفهد نیز در گفتگو با رسانه ها، عیادت سرکنسول امریکا از مجروحان بسیج مردمی را بیانگر حمایت این کشور از این نیروها قلمداد کرد.
وی افزود که تغییر در مواضع امریکا زمانی حاصل شد که گروه تروریستی داعش شهروندان را هدف حملات وحشیانه خود قرار داد کما اینکه به تازگی این گروه تروریستی از سلاح شیمیایی در منطقه "تازه" از توابع استان کرکوک استفاده کرده است.

آمریکا دربرابر مواضع عربستان و امارات در خصوص بسیج مردمی عراق

کارشناس دیگری به نام نجاح محمد نیز در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: هدف سرکنسول آمریکا از عیادت از مجروحان بسیج مردمی در بصره این بود که به آنها بگوید ملت و رهبران عراق و امریکا به شما افتخار می کنند.
علی مارد، یکی از فعالان سیاسی عراقی، با اشاره به اقدام سرکنسول امریکایی خاطرنشان کرد، مفهوم سیاسی این اقدام آن است که امریکا بسیج مردمی را یک نیروی امنیتی و قانونی می داند. چرا که یک دیپلمات امریکایی هیچگاه به ملاقات یک گروه تروریستی نمی رود و نیز نشان می دهد که امریکا با مواضع و افکار نظامهای حاشیه خلیج فارس مثل عربستان و امارات که بسیج مردمی را تروریستی خوانده اند به کلی مخالف است.

این حرکت همچنین مخالفت امریکا با مواضع برخی عراقیهای اهل سنت که نیروهای بسیج مردمی عراق را شبه نظامیان مسلح می خوانند، نشان داد و ثابت کرد که امریکا با مواضع ایران در حمایت از بسیج مردمی عراق موافق است.

208-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها