فیلم بازگشت جنگندهای روسی از سوریه

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 17:50

العالم - پس از صدور دستور خروج بخشی از نیروهای روسی از سوریه از سوی پوتین، هواپیماهای جنگنده روس امروز( سه شنبه) خاک سوریه را ترک کرده و به کشورشان بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده های سوخو 34 روسی امروز پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه را ترک کرده و ساعاتی بعد درپایگاه فورونیچ در جنوب غربی روسیه مورد استقبال قرار گرفتند.

نیروهای روسی در قالب توافق با مقام های سوری ازحدود شش ماه قبل برای همکاری با دمشق در مبارزه با تروریست ها وارد سوریه شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در تماس تلفنی با همتای سوری خود درباره کاهش حضور نیروهای هوایی ارتش روسیه در سوریه توافق کرد.

سوریه اعلام کرد که پس ازموفقیتهای ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه در نبرد ضد تروریسم و بازگرداندن امنیت به بسیاری از مناطق سوریه و افزایش آشتی در این کشور، بشار اسد و ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی توافق کردند که نیروهای هوایی روسیه در سوریه کاهش یابند و این اقدام در راستای مرحله کنونی و ادامه آتش بس و همچنین تأکید طرف روس بر ادامه حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم انجام می شود.

از سوی دیگر کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور مأموریتهای اصلی محول شده را اجرا کردند و توافق شد که بخش اعظم نیروی هوایی رزمی روسیه (از سوریه) خارج شود، و مرکزی برای تضمین پروازها در سوریه جهت مراقبت اجرای شروط آتش بس باقی بماند.

درهمین حال "ویکتور اوزیروف" رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدرال روسیه گفت که خارج کردن نیروهای هوایی روسیه به معنای خودداری از اجرای پایبندی‌ها در زمینه تحویل سلاح و فناوری های نظامی به دولت سوریه و آموزش کارشناسان نظامی نیست.

وی افزود: دولت سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه، این امکان را یافت که با نیروهای خود با تروریستها مقابله کند.

9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها