ارتش سوریه:همکاری نظامی با روسیه ادامه دارد

ارتش سوریه:همکاری نظامی با روسیه ادامه دارد
سه شنبه 25 اسفند 1394 - 12:05

فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد که عملیات جنگی ضد گروه های تروریستی و همچنین همکاری و هماهنگی با دوستان و هم پیمانان به منظور بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی کل ارتش سوریه به دنبال اعلام خروج بخشی از نیروهای نظامی روسیه از خاک سوریه، روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طبیعی بود که میان فرماندهی ارتش های سوریه و روسیۀ فدرال برای کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه، به تناسب آخرین تحولات توافق صورت گیرد، به ویژه پس از پیروزی های بزرگی که نیروهای مسلح ما در مبارزه با تروریسم، با همکاری نیروهای دوست و در رأس آن ها روسیۀ فدرال به دست آوردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش سوریه، در مقابله با گروه های تروریست، ابتکار عمل نظامی را به دست گرفت. از آن گذشته، تحولات اخیر، موجب گسترش فرایند آشتی ملی و توقف عملیات جنگی در برخی جبهه ها و فرار شمار زیادی از تروریست ها شد.

فرماندهی کل ارتش سوریه همچنین از نقش نیروهای روسی و جانفشانی های آنان در جنگ علیه تروریسم قدردانی و تاکید کرد که عملیات ضد گروه های داعش و جبهه النصره و گروه های وابسته به آنان، با جدیت و پافشاری ادامه خواهد یافت.

فرماندهی ارتش سوریه همچنین خاطر نشان کرد که همکاری و هماهنگی با دوستان و هم پیمانان، با همان روند سابق ادامه خواهد داشت و تا سرکوب کامل این گروه ها و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر اراضی سوریه استمرار خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به ارتش این کشور دستور داده است خارج کردن "بخش اصلی" نیروهایش از سوریه را از روز سه شنبه آغاز کند. بر اساس بیانیه کرملین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اهداف اصلی نیروهای مسلح روسیه در سوریه محقق شده است.

205-8 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها