درخواست وزیر فرانسوی از جوانان تونس

درخواست وزیر فرانسوی از جوانان تونس
جمعه 28 اسفند 1394 - 14:14

فرانسه با ارائه کمک یک میلیارد یورویی به تونس برای مقابله با تروریسم، از جوانان این کشور خواست با افراطی‌گری مقابله نمایند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر امور خارجه فرانسه که برای دیدار با مقامات تونسی به این کشور سفر کرده است گفت: جوانان در مناطق دوردست و حاشیه ای به طعمه ای برای مبلغان افراطی گری، انزوا و خشونت تبدیل می شوند.
ژان مارک ایرو تأکید کرد: روحیه جوانان و وجود مناطق ناامن در تونس، این کشور را به محلی مناسب برای رشد تروریست ها تبدیل کرده است.
وی در مراسم افتتاح دانشکده فرانسه در تونس افزود: باید از انتخاب راه اشتباه خودداری کرد. موفقیتی که تونس به دست آورده بود، امروزه به خطر افتاده است و این امر، آینده منطقه را نیز به خطر خواهند انداخت. این امر، وظیفه جوانان تونسی در مقابله با افراطی گریی را سنگین تر می کند.
از سوی دیگر، فرانسه متعهد به ارائه کمک یک میلیارد یورویی به فرانسه در مدت 5 سال برای توسعه مناطق فقیر نشین و ایجاد شغل به ویژه برای جوانان و همچنین نوسازی سیستم اداری این کشور شده است که به علت مشکلات اداری در آن کشور، پرداخت کمک های بین المللی به آن متوقف شده است.
یک دیپلمات فرانسوی در این باره گفت: زمینه اجتماعی و اقتصادی مناسبی برای افراطی گری وجود دارد و انتشار بیکاری میان جوانان و مناطق کمتر توسعه یافته با هم ارتباط مستقیم دارد و در حقیقت، تونس یکی از بزرگترین ارسال کنندگان عنصر افراطی برای گروههای "جهادی" است.
اگرچه پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری زین العابدین بن علی در تونس، آن کشور توانسته است تحولات داخلی به وجود بیاورد، اما در زمینه داخلی همچنان از نتایج افراطی گری در حال گسترش بر اثر ادامه ناآرامی ها در لیبی رنج می برد و گسترش فعالیت های تشکیلات تروریستی داعش در لیبی به گسترش فعالیتهای تروریستی در تونس انجامیده است.
در زمینه امنیتی نیز، فرانسه به تونس در زمینه ارائه اطلاعات نظامی و همچنین آموزش نیروهای ویژه کمک می نماید و کمکی معادل 20 میلیون یورویی با هدف تقویت این نیروها به فرانسه ارائه کرده است. 
یادآور می شود تاکنون بیش از سه هزار تونسی به داعش و سایر گروههای تندرو و تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند و مقامات امنیتی بر این باورند اکثریت پست های کلیدی داعش در لیبی را تونسی ها اشغال کرده اند.
 7- 216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها