آخرین اخبار پیشروی ارتش عراق در استان نینوا

آخرین اخبار پیشروی ارتش عراق در استان نینوا
يکشنبه 8 فروردين 1395 - 16:23

نمایندگان استان نینوا در پارلمان عراق از آزادسازی بیش از 10 روستا در جنوب موصل به دست ارتش و نیروهای بسیج مردمی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه خبری "سومریه نیوز" نمایندگان استان نینوا گفتند نیروهای عشیره شَمِر و یگانهایی از نیروهای مقاومت سنجار چند منطقه در غرب این شهر را آزاد کردند و 15 تن از عناصر تروریستی داعش در این عملیات کشته شدند.
عبدالریم الشمری، از نمایندگان استان نینوا در کنفرانس مطبوعاتی با حضور تعدادی از نمایندگان نینوا پیروزیهای اخیر ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق از جمله نیروهای عشایر اللهیب، الجبور و السبعاویین در جنوب موصل و آزادسازی بیش از 10 روستا و کشته شدن بسیاری از تروریستهای داعش را به مردم این استان تبریک گفت.
نماینده استان نینوا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما پیروزی نیروهای عراق اعم از فرزندان عشیره شمر و نیروهای مقاومت ایزدی سنجار و نیروی هوایی عراق را که با آزادسازی مجتمع ام جریس تریس و ام الیبان و روستای العصیره واقع در غرب موصل همراه شده است، به ملت عراق اعلام می کنیم".
الشمری افزود: "نبرد ام الیبان نمونه ای از همبستگی ملی بین شهروندان ایزدی و عرب است و آنها دوشادوش هم جنگیده و پیروزی شکوهمندی را به دست آورده اند." وی تأکید کرد که این جنگ عاری از هر گونه اشتباه یا خسارت به غیر نظامیان بود.
نماینده استان نینوا خاطرنشان کرد، "در این نبرد 15 تروریست کشته شدند و 7 دستگاه خودرو که سه دستگاه آن بمبگذاری شده بود، منهدم شد". وی ابراز امیدواری کرد که این پیروزی همچنان ادامه یافته و استان نینوا و شهر موصل به طور کامل آزاد شودهو بانوان ایزدی ربوده شده به دامان خانواده هایشان برگردند.
بنابر این گزارش، نیروهای مشترک عراقی اعم از ارتش و نیروهای بسیج مردمی روز جمعه گذشته روستاهای "خربه دران" و "خطاب" واقع در جنوب غرب شهر "مخمور" را آزاد کردند.

208 ـ 211-8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها