اعلام جنگ داعش علیه النصره

اعلام جنگ داعش علیه النصره
شنبه 14 فروردين 1395 - 15:12

جنگ برای بقا در میان دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در شهر درعا در جنوب دمشق، صدها خانواده از ساکنان این منطقه را فراری داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگ درعا در مرزهای سوریه و اردن که سرکرده های گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره آن را جنگ سرنوشت یا جنگ برای بقا می خوانند، به حدی شدت گرفته است که صدها خانواده از ساکنان درعا را فراری داد.

سایت خبری رأی الیوم تأکید کرد، جنگ سرنوشت میان عناصرِ تروریست تیپِ موسوم به شهدای یرموک و جنبش المثنی که هر دو با داعش بیعت کرده اند از یک سو و جنبش احرار الشام و تیپ العمری و جبهه النصره که هر سه تحت عنوان جیش الفتح به فعالیت تروریستی مشغولند، درگرفته است.
درگیری این گروه ها، منطقه الجنوبیه و سحم الجولان و اللجات را به آتش کشید.

در این درگیری های خونین، شماری از سرکرده های این گروه ها کشته شدند که از جملۀ آن ها می توان به "ابوصلاح" و "ابوالهدی المسالمه"  از شاخص ترین سرکرده های نظامی جبهه النصره و "ابووائل اللجات" سرکردۀ تیپ موسوم به عمر بن الخطاب وابسته به احرار الشام و علی العیشات معروف به "ابوحسین تل" سرکردۀ نظامی جنبش المثنی و ابوصلاح عبدالباسط النابلسی معروف به "ابوهادی" سرکردۀ نظامی تیپ موسوم به شهدای یرموک اشاره کرد.

تیپ شهدای یرموک، با پشتیبانی جنبش المثنی، منطقه تسیل در غرب درعا را به طور کامل تحت سلطۀ خود در آورد و اقدام به اعدام میدانی عناصر جبهه النصره کرد و در صفحه های ارتباط اجتماعی وابسته به داعش، رسماً ضد جبهه النصره و هم پیمانانش در درعا، اعلام جنگِ سرنوشت کرد.

شدت درگیری ها به حدی بود که حدود 2000 تن از ساکنان مناطق سحم الجولان، حیط و القصیر در غربِ درعا، به تل شهاب و الزیزیون فرار کردند و آواره شدند.

در همین حال تیپ موسوم به العمری، اعلام کرد که یک انتحاری، خود را در مقابل یکی از قرارگاه های این تیپ در منطقه الجبیب در حومۀ شرقی درعا منفجر کرده است.

سخنگوی تیپ العمری، گروه های وابسته به داعش را مسئول این عملیات دانست.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها