درخواست العبادی برای مقابله با فساد در بخش نفت

درخواست العبادی برای مقابله با فساد در بخش نفت
شنبه 14 فروردين 1395 - 18:04

العالم ـ نخست وزیر عراق، از کمیسیون درستکاری عراق و دستگاه قضایی این کشور خواست تا تحقیقات مطبوعاتی درخصوص دست داشتن برخی مسئولان عراقی در مسایل فساد در بخش نفتی را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت عراق امروز (شنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که حیدرالعبادی از کمیسیون درستکاری و دستگاه قضایی این کشور درخواست کرده تا تدابیر قانونی و تحقیقات لازم را در خصوص اخبار منتشر شده  در سایت های "فایرفاکس مدیا" و "هافینگتن پست" مبنی بر دست داشتن برخی مسئولان ارشد عراقی در فساد و رشوه گیری در قراردادهای نفتی طی حکومت های سابق را از لحاظ قضایی پیگیری کنند.

به نوشته "رای الیوم"، ادعا شده که حسین شهرستانی وزیر پیشین نفت و معاون پیشین نخست وزیر عراق، عبدالکریم لعیبی وزیر سابق نفت و ضیاء جعفر الموسوی مدیر کل شرکت نفت جنوب در دوران نخست وزیری نوری مالکی در عملیات فساد و رشوه های مالی از طریق واسطه های عراقی و نیز یک شرکت ایرانی برای تسهیل عقد قراردهای نفتی با برخی شرکت ها، دست داشتند.

رسانه های غربی و عربی به ویژه سعودی پس از شکست صدام در سال 2002، برای ضربه زدن به دولت های شیعی عراق شایعات فراوانی در این کشور به راه انداختند و شایعه اخیر نیز در همین راستا می باشد، لذا مقامات عراقی باید  نسبت به انتشار این گونه شایعات حساسیت بیشتری داشته باشند.

210- 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها